Anders83 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det er mye uenighet om lading av ferske batterier. Noen sier at det skal lades 6 timer og andre 12 timer. Noen mener at maskinen ikke kan brukes mens den lades opp for første gang, andre mener det motsatte. Det står ikke noe om dette i manualene, men min personlige oppfatning er at man lader batteriet til det er fullt. Hvor lang tid det tar, varierer fra maskin til maskin. Man kan finne det ut på forskjellige tester. Man utlader det helt før man lader det opp igjen. Maskinen kan heller ikke brukes mens den lades opp for første gang siden strømmen vil gå gjennom batteriet til enhver tid. Noen andre meninger? Lenke til kommentar
glotón Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Tror jeg etter det inntrykket jeg har fått er enig med deg. Var noen her som anbefalte å lese denne siden. Her står deg litt om litiumionebatterier, regner med at det er disse du sikter til, og ikke de gamle nikkelbaserte batteriene..? Lenke til kommentar
hce Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Da jeg fikk min IBM var batteriet 100% oppladet, satte i laderen og tittet på dioden som viste ingen lading. Startet den opp og så at batteriet var 100% ladet. Så kommer nok litt ann på leverandør hva du bør gjøre. IBM anbefaler å "bruke opp" batteriet i ny og ne for å vedlikeholde det, lagring skal også skje med ca 50% kapasitet. IBM har en fin side som går igjennom dette, finner såklart ikke link nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå