Gå til innhold

En av mine få "fisker"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mye blått! En ting er å bruke f. eks. en farge på en side, men å ikke variere på farge tonene kan bli ganske kjedelig.

Du kan for eksempel prøve å variere fargene i menyen.

 

En annen ting som er veldig viktig er å bruke DTD i koden. Mer om dette kan du lese f.eks. her: www.w3schools.com

 

Ellers så er det sikkert mye annet som også kan gjøres for å få siden din til å bli litt mer spennende. Frem til nå synes jeg at den rett og slett er ganske kjedelig(og blå), men allikevel veldig oversiktlig. Det er et stort pluss.

Lenke til kommentar

- Blåfargen var veldig kvalmende.

- Logoen + header != pene.

- AVSKYR de svarte bordene som deler opp siden din. Fatter ikke hvorfor noen bruker svarte streker i så lyse design.

- Grid-bakgrunnen likte jeg heller ikke!

- (prøv å klikke på Navigation 1 i Opera)

- Venstremenyen bugger GROTESK i Opera.

- Styggeste 1995-koden jeg har sett ever! vlink, alink, <font>,   i hopetall. :no:

Lenke til kommentar
- Logoen + header != pene.

Lokaltog: Hva mener du med det != betyr jo ikke lik!.

 

La merke til en annen ting som er ganske lett å glemme når man bruker raske internett forbindelser (adsl ol.) bildene du bruker på websiden er rett og slett for store. Header og bodybackground utgjør en størrelse på 105KB!

 

Dette er kanskje greit for de som bruker raske forbindelser, men det er faktisk mange som fortsatt bruker ISDN og modem. Man må selvfølgelig vurdere dette i forhold til målgruppen og andre elementer, men dette er alt for stort.

 

reg: leif.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Siden skal nå fungere i Opera.

 

http://datawareub.com/magisk/Symbian.no/

...men ikke i firefox :)

 

Ellers synes jeg designet er litt vanskelig å kommentere når menye er tom. Det blir, som andre har påpekt, mye blått her. Litt brytning i menyen må til, og helst mer innhold enn bare noen få menypunkter.

 

Rutenettet er greit som fyll på høyresiden, men jeg synes det bør tones ned så det ikke stjeler så mye fokus som det gjør nå.

 

Logoen er grei nok, men jeg synes hele headeren har litt preg av at den er et resultat av umotivert lek i et 3D program (var det paint du brukte? :p ).

 

Jeg tror det hjelper mye å bytte blåtone i headeren eller menyen slik at disse skilles, samt å få inn noe som bryter monotoniteten i menyen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...