pseudo Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Som mange andre vurderer jeg å kjøpe ny maskin da min nåværende begynner å dra på årene (En athlon 800Mhz). Siden jeg ikke har for mye med penger ønsker jeg et system som gir mest mulig for pengene, og maskinen bør ikke koste noe særlig mer enn 9000kr. Skjerm flytter jeg over fra min gamle maskin, så det trengs ikke å vurderes. Maskinen skal heller ikke overklokkes. Jeg ønsker meg et AMD A64 system, og maskinen skal hovedsakelig brukes til alment bruk, programmering, surfing osv. Kommer også til å spille litt på den, men er ikke så kresen vedrørende dette. Kommer til å kjøpe alt utstyr fra samme nettbutikk og etter å ha lest av andres erfaringer har jeg bestem meg for å handle utstyret fra netshop. Dette er et system jeg har pekt meg ut. Er det noen som har tid til å komme med kommentarer eller innvendinger på dette systemet ville jeg satt stor pris på det. På forhånd takk. AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Gigabyte K8NS nForce3 250 AMD Athlon 64 3000+ BOXED 2 stk PMI/PQI 512MB Turbo memory single ch. (totalt 1GB) Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP Seagate 160GB S-ATA 7200RPM NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern Logitech Ultra X Flat Tastatur, OEM/Bulk Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM Pris: 8 735,00 (inkl. mva.) + frakt. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg ville heller ha godt for COOP-pc'n! Minst like bra, men billigere. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg ville heller ha godt for COOP-pc'n! Minst like bra, men billigere. Jepp. Men den har bare 512 MB RAM da.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Da bruker man tusenlappen man sparer på 1 stykk brikke med 512MB finfin RAM. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Kjøp Prix-pcen, og nytt tastatur/mus evt.. eller en 512 brikke Da burde du bli fornøyd. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Helt enig. Prix har et bra tilbud å komme med. Det er ikke verre enn å kjøpe mer ram hvis du trenger det velogmerke. Hva kom du opp i pris på det du hadde funnet? Lenke til kommentar
pseudo Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Takker for tilbakemeldinger. Har lest litt om denne coop-maskinen, og ser at jeg da får med en del komponenter mer enn det jeg får med maskinen jeg har satt opp. Bl.a. TV-kort, kortleser osv. Men dette er forsåvidt utstyr jeg sjeldent/aldri kommer til å bruke, så det har ikke så mye å si. Andre forskjeller jeg finner er minne og harddisk. Coop-maskinen er utstyrt med P-ATA og CAS3 minne. Hvor stor forskjell er det mellom P-ATA og S-ATA? Samme gjelder CAS2.5 vs CAS3 RAM. Er dette merkbart? Hvis dette har lite eller ingenting å si, så vurderer jeg sterkt å gå for coop-maskinen. (Coop-maskinen virker jo å være et godt kjøp forsåvidt ) Hva kom du opp i pris på det du hadde funnet? Prisen står oppført i første innlegg, 8735 kr. Dette tilsvarer vel da coop-maskinen pluss en ekstra minnebrikke på 512MB. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Coop-maskinen er utstyrt med P-ATA og CAS3 minne. Hvor stor forskjell er det mellom P-ATA og S-ATA? Samme gjelder CAS2.5 vs CAS3 RAM. Er dette merkbart? Hvis dette har lite eller ingenting å si, så vurderer jeg sterkt å gå for coop-maskinen. (Coop-maskinen virker jo å være et godt kjøp forsåvidt ) P-ATA har jo 100 ledere, mens S-ATA har bare 7. Så S-ATA vil teknisk sett gi mindre luftmotstand i kabinetet. Overførings hastigheten tror jeg også er noe høyere 133MB/s mot 150MB/s. Er ikke sikker om dette stemmer. La meg vite om det ikke gjør Når det gjelder minnet så tror jeg det ikke er altfor stor forskjell, men er ikke helt sikker. For meg persolig spiller det ikke noen stor rolle. Har CAS2.5, PC2100, 512 ddr ram, merket er forøverig Twinmos.(er to år gammelt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå