Gå til innhold

H D D klikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mest sannsynlig for du har angitt i BIOS at det skal være en disk der, når da bios ikke finner den vil den mest trulig søke litt etter den..

-Trond

Hvordan fjerner jeg den fra biosen da?

De er nok avhengig av hvilken bios du har. Men har du en 'Award' bios, som er ganske oversiktlig og enkel, finner du det i det nest øverste punktet på venstre side. Husker ikke helt hva menyen heter, men trur det er der den ligger.

Der får du oversikt over Primary og Secondary IDE kontroller, og slave og master på hver kontroller. Altså 4 poster der disken kan stå. Gå inn der og sett valget der disken står til AUTO eller NONE. None er greit om du vet du ikke skal ha noen disk der, så slipper man at BIOS bruker tid på å lete etter noe som ikke er der...

-Trond

Lenke til kommentar

kanskje fordi di fikk beskjed om elendig emnetitel av moderator og posten din blir stengt pga det (og feilposting) og du lager en ny tråd med akkurat samme emnetitel. men nok off topic.

men sjekk om bios. kan være en lur innstiling der som gør det.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig for du har angitt i BIOS at det skal være en disk der, når da bios ikke finner den vil den mest trulig søke litt etter den..

-Trond

De er nok avhengig av hvilken bios du har. Men har du en 'Award' bios, som er ganske oversiktlig og enkel, finner du det i det nest øverste punktet på venstre side. Husker ikke helt hva menyen heter, men trur det er der den ligger.

Der får du oversikt over Primary og Secondary IDE kontroller, og slave og master på hver kontroller. Altså 4 poster der disken kan stå. Gå inn der og sett valget der disken står til AUTO eller NONE. None er greit om du vet du ikke skal ha noen disk der, så slipper man at BIOS bruker tid på å lete etter noe som ikke er der...

-Trond

Jeg har phoenix bios elns

Lenke til kommentar

-Trond

-Trond

Jeg har phoenix bios elns

Hmm.

Aldri vært borti den typen trur jeg, så vet ikke helt sikkert hvordan den ser ut.

Du kan jo bare prøve deg frem, om det ikke går kan du alltids resette bios...

-Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...