Equerm Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) A good way to settle on a design layout is to find and copy another page design, one that meets your needs. There are many design ideas on the Internet. Ehh, hva synst WDS-folket om denne påstanden? edit: link til artikkelen Endret 21. august 2004 av Equerm Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Hvis man leser neste setning så ser man jo hva de mener: Then you can use the FrontPage 2003 image tracing tool as a visual guide to trace the outline of that Web page. After you obtain the image, use it as a guide to help you draw your layout table and cells. The image itself appears in the background of the document window in Design view. Med andre ord: Bruk en annen side som du tror fungerer til ditt bruk som inspirasjon og bygg opp din egen ut i fra dens design. De skriver IKKE at man skal stjele farger/grafikk o.l. Dette er jo tips til nybegynnere, og med tanke på det enorme antallet ubrukelige personlige hjemmesider hvor folk ikke har skjønt de mest grunnleggende ting for å få en funksjonell side så er vel dette et bra tips. Endret 21. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 http://web-graphics.com/mtarchive/001293.php Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det var egentlig sånn jeg lærte meg HTML. Fant en side som jeg syns virket fancy, plukket koden fra hverandre og puttet inn min egen grafikk. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Åndsverkloven: Opphavspersonen har råderett over åndsverket og har krav på å bli navngitt når åndsverket blir gjort tilgjengelig for allmennheten. Opphavspersonen kan ikke motsette seg at åndsverk blir nyttet på en slik måte at nye selvstendige åndsverk oppstår. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Åndsverkloven:Opphavspersonen har råderett over åndsverket og har krav på å bli navngitt når åndsverket blir gjort tilgjengelig for allmennheten. Opphavspersonen kan ikke motsette seg at åndsverk blir nyttet på en slik måte at nye selvstendige åndsverk oppstår. Det visste jeg faktisk ikke Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Dette betyr at du ikke kan ta bilder og/eller koder fra en side, men du kan lage en side med egne bilder og egen kode, med inspirasjon fra en annens side... Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Så man kan altså ikke bygge opp en side basert på noen andres kode?(virker logisk) Lenke til kommentar
Purify Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Nå kunne vel Microsofts artikkel misforstås. Bra Microsoft, bra. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Opphavspersonen kan ikke motsette seg at åndsverk blir nyttet på en slik måte at nye selvstendige åndsverk oppstår. Men hvor kult er det å ha en side som blir omtalt som ripoff av en annen da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 For en fersk webdesigner må det unektelig være litt kult å kunne si at "min side er en videreutvikling av den siden der", spesielt når det er snakk om designmessige mesterverk (les: Demoted.org). Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 For en fersk webdesigner må det unektelig være litt kult å kunne si at "min side er en videreutvikling av den siden der", spesielt når det er snakk om designmessige mesterverk (les: Demoted.org). Trur _aldri_ eg hadde klart å vere stolt over å ha rippa noken andre.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Men hvor kult er det å ha en side som blir omtalt som ripoff av en annen da? Inspirasjon er én ting, blåkopi er en annen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Alle her er så livredde for å bli "rippet off". Herre jesus kristus... Det er vel ikke som om dere taper så mye på det. Vi snakker om å bli, som psilocybe sier, inspirert av en side. Og å være en inspirasjonskilde for nye webdesignere er vel ikke negativt? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Vi snakker om å bli, som psilocybe sier, inspirert av en side. Og å være en inspirasjonskilde for nye webdesignere er vel ikke negativt? Når det kommer til ripping? Jo, da er det negativt. Det er ganske enkelt fordi de "nye webdesignerne" ofte ikke lærer noe som helst, de kopierer andres design (kode, grafikk, absolutt alt! Som ripper-tusseladden som kopierte designet til pålekatten for en stund tilbake) og hevder det er deres verk. Tanken på at noen andre fjortistullinger høster beundring for noe du selv har laget er vel frustrerende..? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Men nå er du igjen inne på brudd på åndsverkloven. Det er noe annet enn å se på en side og bruke den som inspirasjonskilde, som psilocybe sa. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Trur _aldri_ eg hadde klart å vere stolt over å ha rippa noken andre.. Word! Inspirasjon er én ting, blåkopi er en annen.joa, men da _må_ man bruke mere enn en eller to sider som inspirasjon Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Trur _aldri_ eg hadde klart å vere stolt over å ha rippa noken andre.. Word! Inspirasjon er én ting, blåkopi er en annen.joa, men da _må_ man bruke mere enn en eller to sider som inspirasjon bullshit. Man kan bli inspirert av ... veldig veldig små ting.. som for eksempel en liten del av en header, eller av en farge, eller.. i det heile tatt. Å bli inspirert av EI side betyr ikkje at du lager en tilnærma kopi Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Foreslår at vi alle kopierer Microsofts sider, og forsvarer det til de griske advokatene deres med at vi ble bedt om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå