Gå til innhold

A64 + XP64bit et must?

Iyon

Anbefalte innlegg

Har fått det nye systemet opp og kjøre, en 3500+ på MSI K8N Neo2,

skal nå formatere og sette opp raid'et på native raid kontroller. Bør jeg velge Windows xp 64bit, eller er det minimal ytelsesforskjell ved vanlig bruk i forhold til standard xp pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal vel være opp til 20% bedre ytelse på 64bits systemer, men jeg ville ha ventet, da det er mangel på drivere, programmer (og ikke minst spill :) ) osv til winxp 64bit for øyeblikket.

En gang i fremtiden blir det vel et godt alternativ

Kunne ikke vært mer enig! Da jeg selv prøvde 64bits OS, så var den eneste fordelen jeg fant at det var kjapt til å sru seg av..

Mangel på drivere o.l gjorde det svært vanskelig å bruke, og det var ikke direkte pent OS. Så ut som Windows 2000 på en måte...

Lenke til kommentar

GamePC tester Windows XP Professional x64 Edition Build 1218 her:

Shaping Up Nicely: Microsoft’s XP Professional X64 Edition

With every major milestone release, Microsoft’s 64-bit Windows variants are getting faster and more stable. While some minor quirks remain, the operating system as a whole is a very impressive product, especially given the high pressure nature of this release and the ever-changing 64-bit processor landscape. While wide driver availability issues certainly loom in the distance, the stability of the core OS is certainly at a release quality level.

Build 1218 is a major step forward for Microsoft’s 64-bit Windows program, as we’re finally starting to see performance increases over today’s 32-bit Windows XP variants. This could be due to optimizations on the OS level, the addition of 64-bit DirectX 9.0 components, nVidia’s 64-bit Forceware drivers, or a combination of all of the above. While performance varies from application to application, many applications and games are now seeing noticeable performance boosts under 64-bit Windows.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...