Gå til innhold

hvor lenge skal en mobil lade ved først lading?


wil

Anbefalte innlegg

i dag fikk jeg meg en Nokia 3510i (jada, vet det ikke er den beste) men iallefall fikk jeg den i dag. den var jo helt ny og sånn å lader den akkurat i dette øyeblikk. det jeg egentlig lurer på er hvor lenge den skal stå å lade første gangen etter at jeg har fått den. har hørt at folk har sagt både 10-12 timer og noen har sagt 14-15 timer. noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste på et engelsk forum at det kun var de "gamle" batteritypene du måtte passe på å ikke klattlade. At det var en anderledes type batteri på de nyeste modellene..

 

Noen "batterieksperter" her? :)

De nyere mobilene er utstyrte med Li-Ion batterier og de eldre er utstyrte med ehh, noe annet :blush:

 

Li-Ion batterier kan lades slik som du vil uten at de tar skade av det, utenom den første gangen da..

 

De eldre batteriene må du lade sjikkelig hver gang ellers tar de skade av det, på noen telefoner f.eks simens c35 har du en funksjon som gjør at du tapper batteriet sjikkelig før du skal lade det, for de har heller ikke godt av å bli ladet opp når de ikke er helt tomme heller.

 

Det skal stå på batteriet hvilken type det er.

Lenke til kommentar

jaja uannsett, den har no stått i over 19 timer nå og jeg tok den ut klokka 07.45 i morrest og den funker fint. nå skal jeg begynne å bruke mobilen min sikkelig. batteriet skal faktisk holde i nesten 13-14 dager. måtte gjøre noen endringer og sånn, så jeg får se hva jeg finner på senere med den.

takk for hjelpa folkens :w00t:

Lenke til kommentar

på min Sony Erikson sto det at jeg skulle lade den i 4 timer eller til ikonet viste at det var fullt. på den gamle siemensen ladet jeg den bare 2 timer første gangen, så jeg har aldri over ladet den første gangen. har ikke tenkt på det. enda så virker batteriet på den gamle siemensen helt fint 1 1/2 år etterpå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...