wil Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 i dag fikk jeg meg en Nokia 3510i (jada, vet det ikke er den beste) men iallefall fikk jeg den i dag. den var jo helt ny og sånn å lader den akkurat i dette øyeblikk. det jeg egentlig lurer på er hvor lenge den skal stå å lade første gangen etter at jeg har fått den. har hørt at folk har sagt både 10-12 timer og noen har sagt 14-15 timer. noen som vet? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Lad den til batterimåleren slutter å "løpe" det gjorde jeg. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 sjokklades..dobbelt så lang tid som det står i bruksanvisningen at den skal lades normalt. på min 3510 ble det 6+6 timer i strekk. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 ok, det er greit så om jeg tar den klokka 8 i morra tidlig så gjør det ikke noe? jeg begynte ladingen sånn ca. klokka 13.00 i dag eller noe. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Holder nok i massevis... Bare sørg for at du ikke lader den igjen før den er helt utladet noen ganger.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 jepp, det skal jeg huske på. var sløv med det når jeg hadde min Nokia 5210, da ladet jeg den når det var 2 streker. Lenke til kommentar
Metalann Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Lada min e700 i tre tima som d sto i bruksanvisinga at man skulle gjøre på første lading... Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 er det ikke forskjell fra mobil til mobil da? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det står jo i manualen om hvor lenge du skal lade den første gang. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 joa, det er det, men mener at det stod at jeg skulle lade den i mindre timer enn det som ble sagt her. Lenke til kommentar
Marihønå Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Leste på et engelsk forum at det kun var de "gamle" batteritypene du måtte passe på å ikke klattlade. At det var en anderledes type batteri på de nyeste modellene.. Noen "batterieksperter" her? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Leste på et engelsk forum at det kun var de "gamle" batteritypene du måtte passe på å ikke klattlade. At det var en anderledes type batteri på de nyeste modellene.. Noen "batterieksperter" her? De nyere mobilene er utstyrte med Li-Ion batterier og de eldre er utstyrte med ehh, noe annet Li-Ion batterier kan lades slik som du vil uten at de tar skade av det, utenom den første gangen da.. De eldre batteriene må du lade sjikkelig hver gang ellers tar de skade av det, på noen telefoner f.eks simens c35 har du en funksjon som gjør at du tapper batteriet sjikkelig før du skal lade det, for de har heller ikke godt av å bli ladet opp når de ikke er helt tomme heller. Det skal stå på batteriet hvilken type det er. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 er det ikke forskjell fra mobil til mobil da? Jo, det kommer an på kapasiteten til batteriet og hvor mye størm den får/tåler fra AC-adapteren (laderen) Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Om batterier o.l. http://amobil.no/art.php?artikkelid=5117 Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 jaja uannsett, den har no stått i over 19 timer nå og jeg tok den ut klokka 07.45 i morrest og den funker fint. nå skal jeg begynne å bruke mobilen min sikkelig. batteriet skal faktisk holde i nesten 13-14 dager. måtte gjøre noen endringer og sånn, så jeg får se hva jeg finner på senere med den. takk for hjelpa folkens Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det avhenger av batteritypen; om hvordan man skal lade og "velikeholde batteriene". Uansett om man ikke trenger det så har jeg det til vane å la mobilen stå i laderen "den første natten". Her er forøvrig en meget nyttig og interessann side om batterier Lenke til kommentar
fotball Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 på min Sony Erikson sto det at jeg skulle lade den i 4 timer eller til ikonet viste at det var fullt. på den gamle siemensen ladet jeg den bare 2 timer første gangen, så jeg har aldri over ladet den første gangen. har ikke tenkt på det. enda så virker batteriet på den gamle siemensen helt fint 1 1/2 år etterpå Lenke til kommentar
Algron Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg ladet min K700i i 16 timer den første gangen Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Tror du det hjalp ? Det holder å lade til batteriet er fullt. Den lader jo ikke i de 16 timene du hadde den i, den bare lå der. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Så trenger ikke å la batteriet brukes helt opp hver gang altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå