Gå til innhold

Skjermkort og TV-Out kvalitet?

IRRupt

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg var oppdatert på hva som duger når det gjelder skjermkort. Så jeg trenger litt hjelp..

Leter etter et kort som har veldig gode egenskaper når det gjelder TV-out, da jeg ofte ser en del filmer gjennom DVD-rommen på PC'n til TV.

Har til nå brukt en laptop (HP) som har et ATI Mobility (M6?) og det produsere utmerket bildekvalitet. Fins det noe tilnærmet i kvalitet som er beregnet til en stasjonær PC?

Bare som opplysning; bruker ikke PC'n til spill, kun filmer pluss litt videoredigering.

Så hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ati har alltid vore billlarder av generasjoner forann nvidia på tv-ut

matrox skal visstnok vera bra og, men funker ikkje i bios/dos som ati sitt gjør

Hvor får du en så bastant påstand fra? Det er en utbredt myte at ATI er "mye bedre" på både 2d-kvalitet og tv-ut, men det stemmer ikke i dag, selv om det kanskje stemte for 4-5 år siden.

AtW

Lenke til kommentar

matrox skal visttnok være bra? lol. Matrox grisebanker alle på tv ut. ati sitter ikke igjen i trusa engang. Plugg i matrox kortet start media player og vips du får et bilde på tven uten ekstra kanter som en skulle tro var sendt fra en stand alone spiller.

Ikke så lenge siden sist jeg testa dette selv på ati. Har selv ati og bruker dvi ut til min prosjektor. Meget bra resultat hehe...

Matrox har jeg i lange tider før jeg fikk prosjektor i fjor brukt til output til mine wide screen tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...