Nuclear.Bomber Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 jeg har laget ett lite program som har noen copyright-bilder, men ett problem er at bildene burde være lit vanskeligere å få tak i. Jeg lurte bare på om det går ann å lagre bildene i samme fil som programmet eller eventuelt en annen fil? eller om det går ann å lage en fil med hvert bilde som ikke går ann å åpne i noen bilderedigerings programmer? eller kansje bege deler? er det noen som vet om det går an/hvordan du gjør det? Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Lag en .rc fil. Skriv inn noe ala dette: BILDENAVN BITMAP "PATH" og åpne cmd. skriv "brcc32 filendin.rc" og trykk enter. du får en .RES fil ut av dette, link den inn i delphi programmet ditt ved å skrive {$R filendin.res} rett under linjen {$R *.RES} i uniten din, eller egentlig hvor som helst i filen din, hvis du har compiler options på andre steder... Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 men nå har jeg enda ett problem... hva skal jeg skrive for å få frem bildene? Image1.Bitmap.Picture.LoadFromFile('filendin.res/bildetditt.bmp'); ???? (eller noe sånnt?) men er det muligt a legge andre filer enn bmp, ico og sånne filer i en res-fil? og er det muligt å bruke egne bilde-typer? f.eks. bildetditt.xmg som ikke går ann å åpne i bildeprogrammer? hvordan? Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 og hvordan lager jeg en .rc-fil? renamer .txt til .rc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå