Org Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hvordan setter man cookie på en poll? Jeg vil helst at noen skriver en liten kode til meg her og sier hvor jeg må ha den. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Man bruker <?php setcookie("navn", "verdi", time()+3600, "mappe", "domene"); ?> på siden hvor stemmen blir skrevet til fil eller database. Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Ok. men ka skal jeg skrive inni navn, verdu, mappe og domene? Hvis den som skriver til filen ligger på for eksempel http://domene.com/test.php og filen som blir skrevet til heter http://domene.com/ting.txt Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 navn - hva du vil at cookien skal hete verdi - hva det skal stå i cookien(trenger ingen verdi egentlig) time()+3600 - hvor lenge den varer mappe - brukes hvis siden ligger i en mappe under domene igjen, trenger ikke stå noe. domene - brukes hvis du vil at den skal kun funke på ett spesielt domene(trenger ikke stå noe så bare bruker den domene den er på, på tidspunktet. Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/h/hu/humorsi/public_html/Poll/stem.php:3) in /home/h/hu/humorsi/public_html/Poll/stem.php on line 5 fikk opp denne beskjeden. hva betyr den?? og ka har jeg gjort galt? setcookie("mysafecookie", "", time()+3600, "/Poll/", ""); Endret 21. august 2004 av Org Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Cookien skal komme før eventuell html, tror det funker bra med sammen med header() del og egentlig, litt usikker på det akkurat nå. Hadde vært kjekt om du skrev med koden fra siden som setter cookien når du får en feilmelding Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Får den ennå ikke til. Ingen feilmldinger. Her er siden: http://home.no.net/humorsi/Poll/ <? setcookie("mysafecookie", "", time()+3600, "", ""); ?> <-- Sånn ser koden ut Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Får den ennå ikke til. Ingen feilmldinger. Her er siden: http://home.no.net/humorsi/Poll/ <? setcookie("mysafecookie", "", time()+3600, "", ""); ?> <-- Sånn ser koden ut Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Du sjekker om cookien er satt ikke sant? noe alla if($_COOKIE["mysafecookie"]){ echo "du har allerede stemt"; } else { // legg til stemmer // } ?> Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 No har jeg satt inn den koden du har over, men det funka ikke! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hmm, kan hende det blir litt feil. prøv denne isteden: if(isset($_COOKIE["mysafecookie"])){ echo "du har allerede stemt"; exit; } Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 nope. funka ikke.. kanskje det er noe annet som er gale. index.php <form method="post" action="stem.php"> <b><? include "dat/questions.dat"; ?><br></b><br><br> <input type="radio" name="answer" value="1"> <? include "dat/questions1.dat"; ?><br> <input type="radio" name="answer" value="2"> <? include "dat/questions2.dat"; ?><br> <input type="radio" name="answer" value="3"> <? include "dat/questions3.dat"; ?><br> <input type="hidden"> <input type="submit" name="Submit" value="Stem"></form> stem.php <? setcookie("mysafecookie", "", time()+3600, "/Poll/", "stem.php"); if(isset($_COOKIE["mysafecookie"])){ echo "du har allerede stemt"; exit; } $answer = $_POST["answer"]; if ($answer == ("1")) { echo ...............osv... ?> Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 <? if(isset($_COOKIE["mysafecookie"])){ echo "du har allerede stemt"; exit; } setcookie("mysafecookie", "", time()+3600); $answer = $_POST["answer"]; if ($answer == ("1")) { echo ...............osv... ?> vil minske mulighetene for feil ihvertfall. Lenke til kommentar
Org Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) faen. får det ikke til! Noen tips på ka som kan være feil? Hvis jeg legger ut kodene, blir det bedre å finne ut ka som er feil? Endret 21. august 2004 av Org Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 det så ut på din kode som om du setter cookien etter at du har vist html? stemte det? isåfall går det ikke... cookie (som er en del av HTTP headers) må settes før enhver form for output (Text, html, ...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå