Gå til innhold

Nytt headset til ca 3-400 kroner... Trenger råd


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er ute etter et headset til ca 3-400 kroner. Men lurer på hvilket som gir best lyd og samtidig har store gode isolerte ørekopper(i denne prisklassen).. Jeg har ikke tenk å kjøpe på komplett eller andre steder på internett.. blir uansett like dyrt med porto og alt slikt.. Hvilken butikkjede har mye utvalg i headset?

 

Edit : Jeg kan godt betale opptil 600 kr hvis jeg får noe skikkelig... ! Ute etter et headset som kan brukes til det meste : film,spill, musikk..

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 3-400,- får du ikke lukkede hodetelefoner med store klokker som ligger rundt ørene. Ihvertfall ikke noe som låter bra.

 

Sennheiser 212 Pro isolerer bra, grei størrelse på klokkene, men låter så som så. Prisen ligger på ca. 450,-.

 

Sennheiser PX200 er en liten, sammenleggbar sak, litt mindre enn Koss PortaPro, men er lukket. Den isolerer faktisk ganske greit til å være så liten. Lyden er slett ikke verst heller, mer balansert enn PortaPro.

Skal koste under 400,-.

 

Beyerdynamic DT231 er min favoritt. Den er lukket, men putene er ikke store nok til å ligge rundt øret. Lyden er noe av det beste du får i klassen under 1.000,-.

Prisen er 650,-, så den er kanskje litt for dyr. Jeg synes du får utrolig mye for pengene her.

 

Sony har vel noen lukkede saker i denne prisklassen, men lyden er ikke bra nok. Det samme gjelder Koss sine alternativer.

 

Butikker som har godt utvalg i hodetelefoner? Jeg er fristet til å si ingen, men man finner jo litt rundt omkring. Spaceworld har Beyerdynamic. Sennheiser burde være lettere å finne, Hifiklubben og Hifi Centeret har vel noe. Elkjøp har vel stort sett bare Philips og Sony. Stereofil i Oslo har ikke så aller verst utgvalg.

 

Merk at webbutikkene som oftest er billigere, selv med frakt. Ta en titt i produktguiden her på HW.no først.

Lenke til kommentar
For 3-400,- får du ikke lukkede hodetelefoner med store klokker som ligger rundt ørene. Ihvertfall ikke noe som låter bra.

 

Sennheiser 212 Pro isolerer bra, grei størrelse på klokkene, men låter så som så. Prisen ligger på ca. 450,-.

 

Sennheiser PX200 er en liten, sammenleggbar sak, litt mindre enn Koss PortaPro, men er lukket. Den isolerer faktisk ganske greit til å være så liten. Lyden er slett ikke verst heller, mer balansert enn PortaPro.

Skal koste under 400,-.

 

Beyerdynamic DT231 er min favoritt. Den er lukket, men putene er ikke store nok til å ligge rundt øret. Lyden er noe av det beste du får i klassen under 1.000,-.

Prisen er 650,-, så den er kanskje litt for dyr. Jeg synes du får utrolig mye for pengene her.

 

Sony har vel noen lukkede saker i denne prisklassen, men lyden er ikke bra nok. Det samme gjelder Koss sine alternativer.

 

Butikker som har godt utvalg i hodetelefoner? Jeg er fristet til å si ingen, men man finner jo litt rundt omkring. Spaceworld har Beyerdynamic. Sennheiser burde være lettere å finne, Hifiklubben og Hifi Centeret har vel noe. Elkjøp har vel stort sett bare Philips og Sony. Stereofil i Oslo har ikke så aller verst utgvalg.

 

Merk at webbutikkene som oftest er billigere, selv med frakt. Ta en titt i produktguiden her på HW.no først.

takk !

 

Nå fant jeg et headset som virker bra, noen som kan støtte meg i det? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123367&cks=PRL Den spiller bare 89 DB, den jeg har nå har 106, og vil egentlig at lydnivået ikke skal bli stort lavere enn det.. Er det lav lyd i denne?

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
Jeg tror det er like greit å droppe den Zalman'en. Det er fint lite bass, og den er ubrukelig til musikk. Den er bare et stort kompromiss, som ikke funker spesielt bra på noe.

 

Du får mye mer for pengene med en vanlig 2-kanals hodetelefon.

sikker på det? det er sorround da.. Og jeg har tenkt til å spille, se film og høre på musikk med det.. Med andre ord, gjøre alt.. Men hvis du tar en titt på dette fra sennheiser : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHEH2200

Åssen er det i forhold?

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOSSUR40

 

Anbefales! Klar lyd, grei bass og bra lydisolasjon til en billig penge. Du finner sikkert bedre headset, men neppe til den prisen. :)

Har titta på den.. Hørt at de knekker lett.. Skal nok ikke en slik.. Men takk uansett.. Jeg er villig til å legge ut ca 600 kr hvis lyden er så god at det nærmer seg 1000 kr klassen... Jeg ser også at selv et headset til 2-300 kr har Db på 115, i forhold til et til 2-3000 som bare har 100 db.. er ikke dette rart? Burde ik muligheten til å spille høy lyd være mulig på en del dyre headset oxo?

Endret av Janivars
Lenke til kommentar

Ligg for all del unna Sennheiser px200, kjøpte disse for noen måneder siden, og har så og si aldri brukt dem. Diskanten er altfor skarp og det er nærmest 0 bass. Mellomtonen er dog bra.

 

Anbefaler deg en tur på hifi klubben e.l og hør selv hva du liker best.

Har et par gamle Denon hodetelefoner som er svært bra, kostet ca 500kr for 10 år siden. ( Denon AH-D350)

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOSSUR40

 

Anbefales! Klar lyd, grei bass og bra lydisolasjon til en billig penge. Du finner sikkert bedre headset, men neppe til den prisen. :)

Har titta på den.. Hørt at de knekker lett.. Skal nok ikke en slik.. Men takk uansett.. Jeg er villig til å legge ut ca 600 kr hvis lyden er så god at det nærmer seg 1000 kr klassen... Jeg ser også at selv et headset til 2-300 kr har Db på 115, i forhold til et til 2-3000 som bare har 100 db.. er ikke dette rart? Burde ik muligheten til å spille høy lyd være mulig på en del dyre headset oxo?

Den decibel-angivelsen du ser, er følsomheten. Dvs. hvor mye lydtrykk elementene spytter ut på 1 meters hold når de får 1 watt. Eller noe i den dur.

 

Du må også se på impedansen som angis i ohm. Over 100 ohm, begynner hodetelefonen å bli tungdrevet, men dette kan kompenseres litt med en høy følsomhet (over 100 dB).

 

Dyre hodetelefoner kan ofte være tungdrevne, du vil altså få lav lyd direkte fra en MP3-spiller. Men det finnes også dyre saker som er lettdrevne. Disse trenger allikevel en forsterker for å yte maks.

 

Om en hodetelefon er lett- eller tungdrevet har ingenting å si på lydkvaliteten, bare volumet (fra lav-effektskilder).

 

Jeg vet ikke om dette er forståelig i det hele tatt, bare skribla ned noe i full fart.

 

Du så kanskje kommentaren min om Sennheiser EH 2200? Ikke bra saker.

Lenke til kommentar
Koss UR40 :yes:

Koss UR40 kunne vært et valg, men de er helt åpne, faktisk. Selv om Koss sier noe annet. Se denne tråden hos Headfi, der de plukker en UR40 i fra hverandre.

 

Lyden skal visst være akseptabel for en hodetelefon til 30-35 dollar. Ikke alle som liker den, dog. Overveldende bass, samme som PortaPro.

Endret av JensL
Lenke til kommentar
Ligg for all del unna Sennheiser px200, kjøpte disse for noen måneder siden, og har så og si aldri brukt dem. Diskanten er altfor skarp og det er nærmest 0 bass. Mellomtonen er dog bra.

 

Anbefaler deg en tur på hifi klubben e.l og hør selv hva du liker best.

Har et par gamle Denon hodetelefoner som er svært bra, kostet ca 500kr for 10 år siden. ( Denon AH-D350)

Hmm...kan ikke huske at PX200 hadde så skarp diskant...

Det er mer diskant enn f.eks. PortaPro, men ikke for mye. Kommer vel litt an på kilden og sammenlikningsgrunnlaget.

 

Det du sier om bassen er jeg litt enig i. Det er ikke NULL bass, men den er litt slank. Når jeg har brukt PX200, har jeg brukt litt EQ fra den bærbare spilleren, og det har hjulpet mye. Hvis man har en iPod, som har lite bass i utgangspunktet og dårlige EQ-muligheter, så er det kanskje en dårlig match.

 

Den billigere PX100, som er åpen, syntes jeg faktisk låt litt bedre. Det er mer bass ihvertfall.

 

Ellers gir du et godt tips. Det er absolutt å anbefale å finne en butikk som har litt utvalg, for så å lytte litt selv.

Lenke til kommentar
Dette er billig, og har meget bra lyd. :)

 

Selvfølgelig kun ett alternativ hvis du skal ha mikrofon da. :)KOSS

Den har jeg nå! for altfor vondt av å ha den på øra mine.. Ikke noe mellom legg mellom skumgummi og høytaler, for faktisk øre inntil metallet.. IKKE GODT!!.. Men hva er så dårlig med sennheiser eh-2200 ?? koster jo 635 kr, ser veldig god ut å ha på.. bra lydstyrke.. Brorsan har en KOSS UR20.. Den er digg å ha på øra, men ikke veldig sterk lyd i.. Noe i den duren med sterkere og bedre lyd.. Finnes det??

Endret av Janivars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...