Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link 624 problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp et trådløst nettverk med overstående D-Link Router. Men her sliter jeg med at jeg blir kastet ut av netter hele tiden. Jeg har 2 pc koblet til denne routeren. Den ene med kabel og den andre med trådløst nettverkskort. Begge PC´ene blir kastet ut av nettet hele tiden. Får opp en nettverkskabel er koblet fra. På maskine som jeg er koblet til direkte med kabel kobler den seg på igjen automatisk. Men maskine med trådløst kort må jeg starte på nytt for å komme på nettet igjen. Går ikke å koble til igjen manuelt.

Har tatt kontakt med D-link support. Supporten der suger skikkelig. Fikk beskjed om å prøve en eldre firmware. Dette har jeg gjort, men like dårlig for det. Rimelig plagsomt at det ikke funker.

Noen som kjenner til problemet å kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry.. kan ikke hjelpe men har samme router og samme problem....

Enten forsvinner både den trådløse og den som har kabel eller så forsvinner bare den trådløse...

Noen ganger dukker den opp igjen etter lang tid andre ganger så funker det ikke i det hele tatt...

Har også problemer med at routeren droppen adsl linjen tilstandighet..

Om ikke annet så vil jeg anbefale alle å kjøe en annen router en Dlink 624.

Pappas gamle 614 er 100 ganger bedre...

Hvis noen har noen svar på problemet så blir dere dagens helter!

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hadde samme dritten.

Hjalp litt å sette max MTU fra 1492 til 1472. Kanskje det går ann å tune enda bedre med TCP Optimizer. Vet ikke får jeg gikk over til en 3Com som har andre problemer igjen.

Lenke til kommentar

Har ikkje heilt likt oppsett som deg (tre trådlaus ingen faste)

Men eg hadde problem med stabiliteten til anten dei som ikkje hadde d-link superG-kort eller den som hadde det.

Gjekk ned til 2.41 (dei amerikanske sidene for denne routeren er rette plass å hente firmware)

Og skrudde av superG, etter det har ikkje routeren kødda eing gong. Om dette vil hjelpe deg er eg ikkje 100% sikker på sidan eg ikkje veit om eg hadde problem også med faste tilkoblingar.

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar
Hadde samme dritten.

Hjalp litt å sette max MTU fra 1492 til 1472. Kanskje det går ann å tune enda bedre med TCP Optimizer. Vet ikke får jeg gikk over til en 3Com som har andre problemer igjen.

ja takk.. det hadde jeg glemt å gjøre etter at jeg reinstallerte begge maskinene..

Ikke at jeg tror det har så mye med dette å gjøre, men man vet aldri og det er uansett kjekt å ha riktig størrelse på pakkene.

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Har ikkje heilt likt oppsett som deg (tre trådlaus ingen faste)

Men eg hadde problem med stabiliteten til anten dei som ikkje hadde d-link superG-kort eller den som hadde det.

Gjekk ned til 2.41 (dei amerikanske sidene for denne routeren er rette plass å hente firmware)

Og skrudde av superG, etter det har ikkje routeren kødda eing gong. Om dette vil hjelpe deg er eg ikkje 100% sikker på sidan eg ikkje veit om eg hadde problem også med faste tilkoblingar.

mvh

Jan Eirik

Hmm ja..

Tror ikke det er tilfellet her ettersom jeg har to dlink produkter som støtter g+ styret.

Det er vel bare vits å ta vekk hvis man har andre produkter som ikke støtter det.. de vil jo ikke virke med det skrudd på...

Hvis jeg skrur av det så vil jeg jo i utgangspunktet miste endel hastighet på en allerede dårlig overførings hastighet..

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Jeg har satt opp et trådløst nettverk med overstående D-Link Router. Men her sliter jeg med at jeg blir kastet ut av netter hele tiden. Jeg har 2 pc koblet til denne routeren. Den ene med kabel og den andre med trådløst nettverkskort. Begge PC´ene blir kastet ut av nettet hele tiden. Får opp en nettverkskabel er koblet fra. På maskine som jeg er koblet til direkte med kabel kobler den seg på igjen automatisk. Men maskine med trådløst kort må jeg starte på nytt for å komme på nettet igjen. Går ikke å koble til igjen manuelt.

Har tatt kontakt med D-link support. Supporten der suger skikkelig. Fikk beskjed om å prøve en eldre firmware. Dette har jeg gjort, men like dårlig for det. Rimelig plagsomt at det ikke funker.

Noen som kjenner til problemet å kan hjelpe meg?

Jeg har hatt stort hell med bytte av kanalen.

Jeg gikk fra 6 til 12 og den trådløse har nå holdt seg på nett i 48 timer.. og det er lenge siden sist..

Jeg har trådløs tlf og trådløse hodetelefoner så noen av de delene kan jo ha forstyrret nettet..

Det kan jo være noe å prøve for deg også...

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Jeg har lest et sted at det å bytte kanal skal kunne gjøre noe med problemene mine. Men problemet mitt er at jeg får ikke endret kanal. Det kommer ikke opp andre alternativer jeg kan velge. Jeg har konfigurert noen D-link routere og har da aldri hatt problemer med å endre kanal. Jeg har testet med 3 forskjellige firmaware også!

Lenke til kommentar
Jeg har lest et sted at det å bytte kanal skal kunne gjøre noe med problemene mine. Men problemet mitt er at jeg får ikke endret kanal. Det kommer ikke opp andre alternativer jeg kan velge. Jeg har konfigurert noen D-link routere og har da aldri hatt problemer med å endre kanal. Jeg har testet med 3 forskjellige firmaware også!

På mitt oppsett ligger det under

HOME tabben

og videre kommer det frem når man klikker på Wireless knappen.

En drop down liste rett under Wireless enable/disable og SSID

/vonGrepa

Lenke til kommentar

På mitt oppsett ligger det under

HOME tabben

og videre kommer det frem når man klikker på Wireless knappen.

En drop down liste rett under Wireless enable/disable og SSID

/vonGrepa

Jeg vet godt hvor du mener...har gjort det på mange før. Men på min DI624 så får jeg rett og slett ikke opp noen valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...