vickers Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg holder på å scanne min bestemors gamle sort/hvitt bilder. Jeg bruker Adobe Photoshop 7. Har dere noen forslag til oppløsning og ikke minst hvilke bilde format jeg burde bruke. De jeg har laget nå lagrer jeg både i PSD og JPG format, men PSD filene tar mye plass. Jeg bruker også auto funksjonen i Photoshop for å "rette"¨på bildene, dette ser ut til å fungere bra. Kom med andre tips om dere har. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bruker 300 - 350 dpi på alt eg scanner, da er man sikret på alle måter ved videre bruk... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Noen sort hvitt bilder har ekstremt god oppløsning. Da kan 600 dpi eller mere være bra, spesielt hvis de er små og du vil forstørre dem. Pass på at du scanner og lagrer dem i "greyscale" da kan fila bli en tredjedel av størrelsen i forhold til "RGB". Hvis du lagrer in PNG-8 format så blir fila ca 3 ganger som stor som en JPEG i veldig god kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå