Gå til innhold

Nec MultiSync LCD1760NX - spøking eller ikke?

Anbefalte innlegg

Blir ikke helt klok på dette. Jeg har ikke så mye peiling på LCD-skjermer, og forsøker å orientere meg i landskapet. HWs store LCD-test utroper Nec MultiSync LCD1760NX som en av de beste 17"-skjermene, blant annet pga. mangelen på spøking (hva man på engelsk kaller "ghosting"). Men når jeg kaster et blikk på HWs brukererfaringer av denne skjermen, kan jeg blant annet lese at (nevner ikke navn) "Kjøpte denne for spilling, men måtte gi opp på grunn av for mye ghosting, og det var til Neverwinter nights, rollespill! anbefales ikke til spilling". Hvordan skal jeg som rasjonelt tenkende menneske forholde meg til slike åpanbart motstridende påstander? Vennligst ikke svar at dette er "individuelt", for jeg er ikke så relativistisk at jeg aksepterer det. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter og ser på den samme skjermen nå. Har spilt litt forskjellige spill på den, fps, bilspill, rollespill, kabal osv. og har enda ikke oppdaget noe spøking på skjermen. Tror skjermen til unevnte vedkommende er defekt eller så er det øynene hans som er tvilsomme.

Lenke til kommentar

Kan selvsagt bare tale for meg selv... Jeg har tidligere hatt en Samsung 193T, og der opplevde jeg etterslep. Dette var så plagsomt for meg at jeg returnerte den.

Nå har jeg en 1760NX, og har ingen planer om å sende den tilbake. Spiller for det meste FPSer, og merker ikke noe til etterslep.

Alt etter hvor du bor, er det sikkert noen butikker (eller forumbrukere) du kan stikke innom for å prøve skjermen. Er veldig mange som har denne.

MVH Audun

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det, men dette er dessverre individuelt. Storspillerne (jeg snakker om proffer) vil nok ofte merke at noe ikke stemmer helt på LCD. Allikevel tror jeg det er mange som aktivt leter etter etterslep bare for å vise hvor tøffe de er - det er kult å kunne se noe testere ikke ser :roll:

Lenke til kommentar
Allikevel tror jeg det er mange som aktivt leter etter etterslep bare for å vise hvor tøffe de er - det er kult å kunne se noe testere ikke ser :roll:

På min 1760NX ser jeg tydelig etterslep når jeg skroller i Warcraft 3. Dette er ikke noe jeg skriver for å være "tøff", men et faktum. Jeg har til gode å se etterslep i andre spill.

Det bør nevnes at etterslepet i Warcraft over hodet ikke er noe problem, fordi man ikke styrer unitene mens man skroller.

Lenke til kommentar

Regner med at du ser dette etterslepet når du scroller ellers og. Dette er et vanlig "problem" med LCD. Å karakterisere det som et stort problem vil etter min mening være flisespikkeri, for som du sier selv; du gjør ikke noe annet fornuftig mens du scroller :)

Det var heller ikke akkurat dette jeg siktet til, og jeg mente ikke at alle som klager over etterslep gjør det for å være tøffe i trynet :) Noen er faktisk veldig sensitive ovenfor dette. Det er heldigvis ikke så mange av de.

Lenke til kommentar
Regner med at du ser dette etterslepet når du scroller ellers og. Dette er et vanlig "problem" med LCD. Å karakterisere det som et stort problem vil etter min mening være flisespikkeri, for som du sier selv; du gjør ikke noe annet fornuftig mens du scroller :)

Jepp :yes: . Etterslepet i wc3 er faktisk litt behagelig synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...