Xe-Dingo Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 hei, et lite spørsmål. Jeg har i lang tid brukt premiere som mitt redigerings program og nylig har jeg blitt fortalt at et "must" for videoredigering er after effects. ER det noe jeg bør sette meg inni? eller er det bare et ekstra tilleggs program som ikke egentlig har så mye mer enn premiere? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva har du egentlig savnet i Premiere? Sannsynligvis ikke mye - bortsett fra brukervennligheten da. Selv bruker jeg After Effects for enkle animasjoner/grafikk på instruksjonsvideoer. Det spesielle med After Effects, slik jeg bruker programmet, er mulighet for nøkkelrammer (??? keyframes) for evt effekter man vil legge inn. Min mening er at du ikke bør bruke tid og penger på å kjøpe/lære deg After Effects før du ser at du kommer til kort med Premiere. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 AE er ikke et videoredigeringsprogram, men et effekt og compositing program så langt jeg har forstått det. - En lett "Shake" kan en si. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Velmont har helt rett, burde selvsagt skrevet det i posten min. Du bruker ikke AE for å redigere, du bruker det for å legge på effekter. Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har prøvd AE-demoen og kan konkludere med at det er kraftig program, med effekter som kan gi nokså imponerende resultater når de blir riktig brukt. Jeg har lest over hundre guider på Internett, og må si at jeg har veldig lyst på programmet med tanke på alle mulighetene man har med tanke på alle slags effekter til filmer. Men det er et stort, tungt og lite brukervennlig program. Og den ekstreme prisen gjør nok også til at jeg aldri kommer til å få råd til kjøpe det... AE er ikke et redigeringsprogram, men et effektprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå