Gå til innhold

e-yama eller samsung 17"

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi et raskt svar på dette:

Hvilke av disse to skjermene er best, til alminnelig bruk og spilling inkludert:

e-yama 17" LCD 17NE1-S Sølv

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8068&side=6

eller

Samsung SyncMaster 172N

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=18018

Begge koster omtrent 3500,. Samsung-skjermen vet jeg ikke noe om, men e-yama skjermen får ganske gode skussmål i hw-test.

Er det eventuelt andre 17" LCD-skjermer som kan anbefales til samme pris?

(e-yama-skjermen som testes kalles forresten 17JNE1-S, men den skjermen det linkes til og som vel er den eneste å oppdrive er 17NE1-S. Har dette noe å si?)

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom jeg har vært på riktig link så mangler e-yama DVI.

På en ny LCD er det et krav .

Vel, det er ikke noe krav. Er ikke det på Samsungskjermen, og min skjerm er nesten like skarp når den kjører VGA, som når 1760NX kjører DVI. Sier litt det kanskje?

Min Har følgende specs: 600:1, og 300 cd/m2, mens 1760NX har 450:1 og 250 cd/m2..

Lenke til kommentar
Vel, det er ikke noe krav. Er ikke det på Samsungskjermen, og min skjerm er nesten like skarp når den kjører VGA, som når 1760NX kjører DVI. Sier litt det kanskje?

Min Har følgende specs: 600:1, og 300 cd/m2, mens 1760NX har 450:1 og 250 cd/m2..

Litt usikker på hvorfor du sammenligner med NEC her når det er samsung mot e-yama som teller.

Iiyama ( som står bak e-yama) er en av de beste produsentene av analoge elementer, og slå samsungen ned i bøtta på VGA.

172N har bedre kontrast, men siden den har høyere lysstyrke er dette naturlig. Det som er riktig å sammenligne med i dette tilfellet er ikke kontrasten, men hvor mye lys som slippes gjennom ved "sort".

Rask hoderegning sier at begge slipper ut 0,5 cd/m2, og da er den høye kontrasten på samsung-skjermen kun et resultat av høyere lysstyrke. Personlig mener jeg at 250 cd/m2 er perfekt med mindre man sitter i svært lyssterke omgivelser. Spesifikasjonene taler dermed ikke imot 1760NX (og e-yama, som jeg mener har samme specs) , men etter min mening, for den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...