Gå til innhold

Overklokke gf3 ti 500?

user1

Anbefalte innlegg

Er det mulig å overklokke gf3 ti 500 noe særlig? Tenkte jeg skulle prøve om det er mulig. Om jeg husker rett, så er det ikke noe vifte på mitt gf3 ti 500, bare en liten kjøleribbe tror jeg, er ikke sikker om det er det engang hehe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok takk for svar :)

Har sjekka nå, kortet har faktisk vifte :D

Men er det trygt å overklokke det? Kan jeg ikke overheate det så det "brenner opp"? Har veldig lite erfaring med overklokking :\

Den PC'en jeg har tenkt å teste det på er en gammel amd 1600+, 512mb ram, gf3 ti 500 og win98. Kan jeg få problemer med drivere? Hva er det værste som kan skje? :ermm:

Endret av user1
Lenke til kommentar

Har overklokket mitt GeForce2 MX/MX 400, merker allerede bedre ytelse!

F.eks. høyere fps i Counter-Strike :!: overklokka det til 210 mhz på engine clock

og 201,35 på memory clock. Men, kortet har ikke vifte eller kjøleribb :thumbdown:

Prøvde å klokke det høyere, men over 210 på engine clock kommer det røde striper på

skjermen og maskinen låser seg fullstendig

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg testa å øke core og memory speed med ca 30mhz. Virker fint, men.. jeg ser ingen forskjell :( Gjør jeg noen feil? Jeg har testa 3dmarks, får så å si samma score om jeg har overklokka eller ikke. Testa også CS bare for å se FPS, fikk 71fps om det var overklokka eller ikke. Hvorfor? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...