Gå til innhold

Konica Minolta DiMAGE A2.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skaffet meg dette kameraet. Har sett at det er en del som har dette kameraet her på forumet. Jeg kunne tenke meg å starte en tråd om gode tips til innstillinger på dette kameraet, for å få tatt gode bilder. Er selv ikke vandt til å ta bilder med et kamera som har så mange manuelle funksjoner.

Takker for nyttige tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har A2.

Du trenger ikke å tenke på firmwareoppdatering, det er ingen merkbar forskjell.

Oppdateringen er enkel. Du unzipper fila du laster ned, så dumper du de to filene du får, rett på CF-kortet, slår kamera i avspillingsmodus - så er du igang.

Men les den vedlagte tekstfila FØRST.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp skaffet meg dette kameraet. Har sett at det er en del som har dette kameraet her på forumet. Jeg kunne tenke meg å starte en tråd om gode tips til innstillinger på dette kameraet, for å få tatt gode bilder. Er selv ikke vandt til å ta bilder med et kamera som har så mange manuelle funksjoner.

Takker for nyttige tips.

Dette er absolutt et godt sted å begynne:

http://www.pbase.com/mtf_foto_studies/mtf_faq

I tillegg kan jeg anbefale å prøve minoltaforumet på www.dpreview.com hvis du ikke får svar i dette forumet med en gang.

Gratulerer med nytt kamera, og lykke til!

Mvh

Kjetil Høiby

Lenke til kommentar
Jeg har A2.

Du trenger ikke å tenke på firmwareoppdatering, det er ingen merkbar forskjell.

Oppdateringen er enkel. Du unzipper fila du laster ned, så dumper du de to filene du får, rett på CF-kortet, slår kamera i avspillingsmodus - så er du igang.

Men les den vedlagte tekstfila FØRST.

Jeg har lest et eller annet sted at auto focusen blir mer korrekt med firmware oppdatering. Men det er kanskje ikke riktig?

Lenke til kommentar
Eller denne.

Hvor vanskelig kan det være å skriver "minolta a2 firmware" i googlefeltet?

Mvh

Kjetil Høiby

Siden jeg er aksjeeier i Fast bruker jeg ikke google. :thumbup:

Så trodde jeg faktisk når man søkte på Minoltas egen side at man fikk opp det som lå der.

Men takk skal du ha. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...