zuco Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det er sikkert andre som har spørt om dette før men jeg fant ikke noe. Det jeg lurte på er hvordan jeg kobler stueanlegget til pcen. Jeg prøvde med en vanlig kabel i lydkortet og satte den i det røde hullet på spilleren og da fikk jeg lyd men hulet er for lite så jeg måtte sitte å holde på det. Noen tips om hva slags ledninger evt. lydkort jeg må ha ???? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 du må ha en Y kabel som er mini jack i ene enden og phono ( rød og hvit ) i andre enden for og kunne koble datan til en forsterker en så kabel får du på Elkjø ol ca under 100 Kr for for ca 2-3m Lenke til kommentar
zuco Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Takk takk. og det er det eneste jeg trenger da altså ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Ja. Evt en digitalkabel (optisk/coax), hvis du vil ha digital surroundlyd. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 jepp. kobler selv min data og anlegg slik. Lenke til kommentar
zuco Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 ok! greit. fint folk er hjelpsomme. setter pris på det.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Ja. Evt en digitalkabel (optisk/coax), hvis du vil ha digital surroundlyd. finnes det lydkort som har sånn kable støtte ?? skal jeg ha surond på min data kan jeg velge at mick pluggen skal være utgang for bak og line in skal væra senter Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 finnes det lydkort som har sånn kable støtte ?? Javisst. Svært mange har SPDIF ut via minijack, men enkelte modeller har også optisk/RCA(coax) ut. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 hvor får man spdif kabler etc? har spurt overalt i databutikker i tromsø og det er "Ingen" som har hørt om det en gang, de går tilogmed så langt som å påstå at det ikke finnes.... seff finnes det men hvor? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Selv har jeg brukt en litt halvjalla løsning, med vanlig stereo minijack->RCA kabel, med minijacken i lydkortet og den ene RCA-pluggen (tror det var den hvite, men er ikke sikker) i forsterkeren. Det fungerte fint. Lenke til kommentar
zuco Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Er det denne dere snakker om som er best kabel reiser for å kjøpe nå.. Må ha svar fort for bussen går snart... Endret 21. august 2004 av zuco Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det er riktig kabel ja. Lenke til kommentar
Geble Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 hvor får man spdif kabler etc? har spurt overalt i databutikker i tromsø og det er "Ingen" som har hørt om det en gang, de går tilogmed så langt som å påstå at det ikke finnes.... seff finnes det men hvor? Billigst er vel hos Biltema, men alle lyd/bilde forretninger har.. Lenke til kommentar
zuco Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Fint! da stikker jeg. skal opprettholde dere om det ble vellykket... SNX Lenke til kommentar
radiated Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Spdif er en digital standard ikke en kabel. På de fleste litt dyrere lydkort finns det enten RCA kontakter for elektrisk overføring eller TOSlink for optisk overføring. På billige creative-kort brukes minijack for spdifutgangen, men denne er av dårlig kvalitet (resamples til 48000hz) Lenke til kommentar
zuco Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Sånn !! Kabler er kjøpt og koblett opp, og alt fungerer perfekt.. Takker for gode tips... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå