tolsen Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hei! Har nettopp byttet (iallefall prøvd) motor på min Toyota Carina II XLi 1.6. Bilen startet fint etter å ha montert den nye/brukte motoren, men den går ordentlig bare på tomgang. Når jeg gir gass blir det en dyp lyd i motoren, akkurat som om den får for mye eller for lite luft/bensin. Og den drar heller ikke nevneverdig med gasspedalen i bunn, den dør ut mer som. Har prøvd å holde for luftfilteret for å strupe luftinntaket til motoren, og da går den mye bedre på høyt turtall, og uten denne dype lyden. Noen som har kjennskap til dette problemet og kanskje vet hva som kan være galt, evt hva som må justeres?? Til opplysning er dette en motor med elektronisk innsprøytning.. Har forresten prøvd å koble ut denne måleren som står inne i luftfilterboksen, luftmengdemåleren?? Selv om jeg tar den ut går bilen akkurat likedan.. Håper noen kan fortelle meg hva som kan være galt ;-) Takk! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 er slangen fra luft filtret tett . hvis den dra falsk luft vil ikke motoren gå sjikklig Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Ja, slangen er tett.. Ikke'no galt med den Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Høres ut som den ikke får nok bensin. Når du holder for luftfilteret så får den mindre luft, dvs. mere bensin i forhold til luft. Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Ja men hva skal man isåfall gjøre for å gi motoren mer bensin?? Blir ikke dette styrt av innsprøytningshjernen? Hjelper det kanskje å skru på CO-skruen? Justerer man ikke forholdet bensin/luft med den, eller tar jeg helt feil?? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Høres ut som den ikke får nok bensin. Når du holder for luftfilteret så får den mindre luft, dvs. mere bensin i forhold til luft. Går motoren bedre når den er blitt varm? Hvis ja, sjekk kaldstartventilen. Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Yes! Den går bedre (men ikke som den skal) når den er varm Så er det bare å finne kaldstartventilen, hvor nå den er. Skal sjekke ut dette så snart jeg får tid Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hvis bilen ikke får nok bensin kan det jo være lurt å sjekke bensinfilteret Men dersom problemet forsvinner/minker når motoren når normal arbeistemp kan det være ventilen Opus nevner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå