Gå til innhold

Temperatur på AMD Athlon 64 3500+

Spurs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at du må øke vcore så mye (prøvd 1.55?) for å nå 210HTT? Jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom socket 754-CPU og socket 939-CPU, men det tror jeg ikke, og da var nok din litt varmere enn det jeg har sett. Ikke farlige temperaturer, men kan nok bli lavere.

Har du kabinettvifter som sørger for luftflyt?

Har du stilt inn noe CPU-vifte-regulering i BIOS?

Har du prøvd forskjellige BIOS eller avlesningsprogram? På mitt MSI K8N Neo Platinum er det bare surr med temperaturer og BIOS-versjoner, kan hende det hjelper for deg.

Blir kjøleribba varm? Ved 65 grader load skal det bli ubehagelig varmt å holde på den lenge.

Har du satt på kjøleribba riktig (seff har du vel det når du er smart nok til å kjøpe AS5?)

Lenke til kommentar
Hva er den beste kjøleren til AMD64 3800+? Gi meg gjerne link til hvor man kjøper :) Den er boxed, hva har det å si? Jeg husker på min gamle p3 500, så var det sånn svart plastgreie over CPU + vifte, er det boxed?

Boxed betyr at det følger vifte med cpu'en.

Lenke til kommentar
Sikker på at du må øke vcore så mye (prøvd 1.55?) for å nå 210HTT? Jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom socket 754-CPU og socket 939-CPU, men det tror jeg ikke, og da var nok din litt varmere enn det jeg har sett. Ikke farlige temperaturer, men kan nok bli lavere.

Har du kabinettvifter som sørger for luftflyt?

Har du stilt inn noe CPU-vifte-regulering i BIOS?

Har du prøvd forskjellige BIOS eller avlesningsprogram? På mitt MSI K8N Neo Platinum er det bare surr med temperaturer og BIOS-versjoner, kan hende det hjelper for deg.

Blir kjøleribba varm? Ved 65 grader load skal det bli ubehagelig varmt å holde på den lenge.

Har du satt på kjøleribba riktig (seff har du vel det når du er smart nok til å kjøpe AS5?)

kjører 1.55v nå

har satt på vifta rett, men syns likevel ikke den sitter helt fast (går ikke an å feste den på andre måter....) har brukt viften på s754 før, og vet hvordan den festes

har 2x120mm Papst vifter

kjører viften uten regulering nå

er nede i 52 grader i skrivende stund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...