Gå til innhold

Demoted Designs v6; Tilbakemeldinger takk!


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Noen fikk kanskje med seg at jeg byttet ut v4 for en liten ukes tid tilbake, noe som kanskje har vært den dårligste designendringen jeg noen gang har gjort. :blush: Ble aldri helt fornøyd med v5, selv om den fikk en del positive tilbakemeldinger, som jeg kanskje kan anse som ikke helt ærlige, når jeg tenker på det i ettertid. (eller hva sier du, Henke? :p)

 

Vel, denne gangen har jeg prøvd å blande design og innhold så godt inn som mulig med hverandre, om det har lykkes, ja det vil jeg gjerne ha svar på. Det å skrive og formatere tekst og innhold er noe av det verste jeg gjør, men det må gjøres, og denne gang er det det jeg vel har fokusert mest på.

 

Fargene er kanskje dristige, men jeg synes de fungerer fint sammen og fargene i seg selv skaper det meste av designet. Denne stilen er noe jeg har vært lite borti fra før av, men det var gøy å få prøve det også.

 

Noen vil sikkert skue stygt på bruken av includes, men jeg har ikke ordnet med mod_rewrite enda, da mr.lokaltog skal skrive om php-biten litt.

 

Kontaktskjemaet ser ikke så veldig bra ut i Opera, men de som har drevet med form-formatering og Opera vet vel at det ikke akkurat er en dans på roser. Det gjør iallefall nytten, det er kanskje det viktigste.

 

Siden er testet i Internet Explorer 6, Opera 7.23 og Firefox 0.9. Har selv ikke funnet noen bugs i disse, men det er fort gjort å overse. Om det oppstår problemer i disse eller andre lesere, så for all del skrik ut!

 

Noen vil kanskje si at dette er et litt for dristig design til sitt formål. Ee fleste vet vel allerede at jeg har et annereledes syn på dette, og min mening blir (desverre) ikke påvirket av andre i dette tilfellet, så å kommentere det blir vel heller nytteløst.

 

Så, kom med det dere måtte ha på hjertet, er åpen for det meste.

 

Demoted Designs v6 :thumbup:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg elsker dette designet Geir!

 

Jeg tror dette overgår v4, siden dette er annerledes, og utrolig godt gjennomført.

 

Bildene er nydelige, og godt sammensatt. Bakgrunnen på overskriftene passer perfekt, og bidrar til å få et helhetlig design.

 

Fargene er levende, og menyen med :hover får jeg til å gråte.

 

Hvis jeg skal finne noe som kanskje trekker ned, er det bredden. Linjene blir kanskje litt for korte, og det kan jo komme en del innhold etter hvert.

 

Legg deg PoleCat, det fortjener du!

Lenke til kommentar

satyrium:

 

Takker for fin kritikk (ble nesten litt rørt). :blush:

 

Når det gjelder bredden, så er dette på grunn av det ikke skulle bli så veldig tomme flater på sider med mindre innhold, da tekst blir presset mer nedover når den ikke er så bred. Men jeg skjønner absolutt hva du mener. Problemet er bare at siden består av x antall IE-hacks, og det vil bli en vanvittig jobb å endre bredden faktisk.

Men det er så absolutt mottat. :)

 

Ok, sove nå. :sleep:

Lenke til kommentar

Designet er jo flott likte spesielt det du har gjort med overskriftene (med den gule saken) :thumbup:

 

Oppdaget forøvrig noe da

 

Microsoft Word (running v. 2002)

Microsoft Excel (running v. 2002)

Microsoft Powerpoint (running v. 2002)

Microsoft Word (running v. 2002)

 

MS Word 2 ganger?

 

edit: Er dette riktig?

 

My vision

 

I've gone thtough life (so far, that is) by making my own decitions. I am going to continue living that way.

Endret av Equerm
Lenke til kommentar

WOW! :jawdrop: Dette overgår alt du har laga før.

 

Det blir bare pirk å utsette på dette.

 

1. Jeg forbinder ikke akkurat lilla med grunge, men det var pent. :)

2. I header kunne "DEMOTEDDESIGNS ..." vært midtstillt vertikalt og horisontalt i den lille boksen din.

3. Skråstrekene rett under header kunne gått vært fadet ut, isteden for å være kutta rett av. ;)

4. Skrifta i header kunne gått hatt samme padding-left som teksten i selve innholdet.

5. En smule store h2? Kanskje litt letter-spacing i dem?

6. Organiseringa i porteføljen kunne vært bedre.

 

6. Jeg digger headerløsninga. At den går nedfor menyen og litt ned i submenyen.

7. Det er vanskelig å sette fingeren på hva som er pent. Det er helheten det gir som er så fantastisk.

 

Dette er vanskelig å gi kritikk til. Det er så vanvittig gjennomført.

Dette designet kan du trygt beholde litt lengre enn de forrige. :)

Jeg er herved sterkt inspirert til å leke meg med grunge.

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Hm, må desverre innrømme at førsteinntrykket var litt annerledes enn ved dei fleste andre sidene du har hatt på domenet.

 

IMO var det verken veldig masse verre eller bedre enn dei forige designa, så egentlig er eg litt skuffa. Men, til kritikken da:

 

- Submenyen blir dytta heilt til bunnen av sida på Profile, Portfolio og Contact - mens den blir liggande alt for langt til venstre på hovedsida. (IE5)

 

- Upassande font i H2

 

- Er det meininga at det skal vere en rød "stroke" på venstresida, men ikkje høgre? (Tenkte at dette _kunne_ vere en feil i IE. ) Om det ikkje er en feil, så kan eg desverre ikkje sei eg likte det.

 

- Minner meir om typisk blog design enn webdesign-side-design, om du skjønner ;)

 

- Vanskelig å finne menyen først

 

- "What is Demoted Designs" burde få et spørsmålstegn på slutten;)

 

 

+ Pen grafikk, no doubt.

+ Kul måte å ordne overskrifter og li-elementer på (med tanke på bakgrunnsgrafikk)

 

Alt i alt ei grei side, men må innrømme at eg likte iallefall v4 bedre, og v5 litt bedre også til tross for at den kjørte en litt "oppbrukt" stil. Rett og slett.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Enig med Arve, synes ikke designet var overraskende bra eller fortvilende dårlig til å være deg. Satt og ventet på at det skulle komme noe mer, liksom. Men designet er veldig pent, IMO bedre enn både v4 og v5.

 

+ Nyyydelige farger!

+ Designet skiller seg definitivt ut i mengden.

+ Vilt fancy header!

+ Du har klart å mestre grunge-stilen veldig bra, synes jeg.

 

- Litt svak mouseover på linkene (er det noen i det hele tatt?)

- Menyen var litt vrien å få øye på.

- Liker ikke mouseover i menyen, fargene kræsjer på en lite pen måte.

- DRØY mouseover på valideringsknappene!

- Blir kanskje litt mye scanlines til tider.

 

Samlet inntrykk: OVERLEGENT bra, men med noen småting som trekker en millimeter ned.

Lenke til kommentar

Jeg ble skremt når siden først ble lastet... :blush: Alle fargene og de kraftige motsetningene fikk meg til å tro at jeg hadde hoppet inn i et sirkustelt, og ikke en mesterlig laget webside. No offence, men den siden der er så langt ifra en nøytral side at en hel del kunder/besøkende vil bli litt skremt vekk. Spesielt i forhold til v5 og v4, som var veldig ryddige og pene A4-layouts. Grafikken er knallbra - brukt på en mesterlig måte - men du har (IMHO) vært litt for ekstrem i fargevalget ditt. Det trakk siden ned endel for meg. :(

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Mitt første intrykk av det ny designet ditt var rett og slett at jeg ikke orket å se på det, det ble litt formye. Jeg gikk rett og slett bort fra websiden for å surfet litt videre i Wille Wille Westen.

Etter en stund fikk jeg allikevel lyst til å se på det en gang til. Denne gange var det nesten som det beste webdesignet jeg noen gang har sett; veldig gjennomført, veldig fargerikt og for all del veldig frekt Webdesign. Som du selv skriver:

..and on the 8th day, I created Demoted Designs v6.

 

Designing the dirty grunge-style is quite new to me. It is a unique style, either you will love it or you will hate it. Well, you'll have to deal with it for a while.

 

Hope you'll like it.

 

Enten så hater man det eller så elsker man det.

Jeg har ikke mere å si om den saken.

 

REG: Og for alle som fortsatt hater det så anbefaler jeg å rett og slett bli vant til det. Etter det har du ikke noe annet valg en å elske det.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

absolutt flott levert også denne gangen.

er imponert over variasjonen i designene du leverer. til tross for at de skifter så ofte er de variert og har få likhetstrekk, bra!

 

liker bakgrunnen veldig godt

må si meg enig med arve, fonten på h2 kunne vært litt mer kompakt kanskje.

synes også at h3'ene kunne hatt en litt mørkere farge som vi finner igjen noen andre steder på siden. det er jo tross alt en del farger å velge mellom og jeg tror det vil skape en litt roligere side om du prøver å bruke en av de andre fargene på nytt i h3.

 

ellers er det et flott design og som vanlig er det lite å sette fingeren på fordi det er så gjenomtenkt og flott utført :w00t:

Lenke til kommentar

Hellige jul! The Polecat has done it again!

 

Jeg skal prøve å jekke opp igjen hakeslippet jeg fikk da jeg entret, og tumble fingrere ned på tastaturet og skrive.

 

Her er noen punkter.

 

1. Utrolige rått oppsett på det hele.

2. Digger fargene. Rett og slett utrolig pent.

3. Elskeeer det litt "skittne" preget.

4. Menyen er lett å få øye på, og hoveren er kongelig.

5. Delen på høgre siden er bare helt rå. Begynnelsen på rammen er flott, og det er oversiktlig og greit.

6. Bakgrunnen er står 100% i stil med siden imo, og det ser både flott og profft ut.

7. Måten du har laget til bg'en <h> elementene dine, overgår alt jeg har sett tidligere.

 

Du har gjort det igjen. Rett og slett. Hvor du får alle idèene dine ifra, det vet ikke jeg, men det blir bra omtrent hver eneste gang. Utrolig bra. :stum:

 

Eneste minuset jeg kan komme på, er at jeg ikke er noen fan av å bruke noe annet enn arial til <h> font-type. Synst det ser best ut da. Men dette er bare min personlige mening, og det er ikke gale å ikke bruke det heller. Ser bra ut uansett.

 

 

Gratulerer med ny side. :)

 

ps. og takk for at du linker til siden min. :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott levert, men som jorgis nevnte så synes jeg det blir litt for "revolusjonerende" - noe som lett kan skremme potensielle kunder.

 

- Fargen på h3 passet ikke bra sammen med fargen på h2, syns jeg

- Likte ikke mouseovern i hovedmenyen - det røde var litt for skarpt og det grå passet ikke inn noen steder :\ Hvordan blir det med å ha nøyaktig samme rødfarge på mouseover som rødfargen på grafikken "bak" knappen?

- Syns det gule grunge-greiene under/bak overskriftene og f.eks linkene i Clickworthy ble litt for synlig. Hva med å sette ned opacity noen hakk?

 

Konklusjon: Absolutt et bra resultat (:w00t:), men jeg vet ikke helt hvordan potensielle kunder vil reagere. De tenker kanskje "holy s***, en slik side ville ikke passet for bedriften min om det snødde i helv***" ;)

Lenke til kommentar

Ohoy! Dæven for en forandring når eg kom heim da :D

På jobb satt eg med en stygg og alt for mørk 15" med dårlige farger og IE5, der var ikkje sida i nærheten av så fin som her :woot:

 

Blei vesentlig bedre, men fortsatt så er det meir blog-type design enn side for en freelance webdesigner.

 

Demoted.org v4 har vert den beste hittil IMO :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det var helt ekstremt. Det er definitivt noe av det deiligste jeg har hvilt øynene mine på, på lenge. Har ingenting å pirke på. Litt skrivefeil her og der, men det fikses vel.

Lenke til kommentar

Du har gjort et bra og enkelt arbeid polecat i forhold til design. Gratulerer!

Men jeg tror det kan bli litt bedre på visse områder:

 

1. Jeg synes i headeren at all den forandringen på opacity på teksten blir litt rart og svakt. Prøv å holde en fast opacity

 

2. Jeg er ikke helt sikkert på om det er så lekkert med den pixel stilen på overskriftsbakgrunnen og det til venstre for blomsten i headeren. Jeg ville hatt gjort den mykere, men det er mitt synspunkt.

 

3. Teksten i overskriftene er så pixelert at det irriterer meg grenseløst, bruk heller photoshop til å lage de overskriftene, teksten blir så feil font. Du kan ellers bruke en annen font istedenfor å lage den i photoshop.

 

Jeg synes at den grungy stilen var tøff, du har gjort et godt stykke arbeid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...