Gå til innhold

Harddisk faller ut

OgnOmm

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et stort problem.

Når jeg starter opp maskina finner den mine 2 ide disker, og jeg kan lese fra dem og alt er fryd og gammen. Men så når jeg skal skrive til en av dem, faller begge ut. Kommer melding om at diskene er frakoblet, på samme måte som om du bare napper ut et flash kort fra en kortleser.

Som sagt så faller begge diskene på ide kanalen ut, ikke bare den som blir skrevet til.

Diskene er koblet til primary channel, og de diskene er det eneste som er tilkoblet ide. (cd-rom er midlertidlig tatt ut, og os er på sata disk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt spørsmål, men siden du sier at diskene bare "faller ut", har du prøvd å skru dem fast i ide brønnen med skruer? :roll:

Kan være en idè å sette kabinettet så at di ikke faller ut vettu ;)

Ps: Har du S.M.A.R.T på diskene så sjekk med et diagnoseprogram og se hvordan statusen er, har du ikke hatt kjøling på diskene og di har stått tett oppunder hverandre så kan det godt være derfor...

Hmm, ser du har epox hovedkort i maskina di, og da infamøse 8rda3+, hvis jeg ikke husker feil så er nettop det som skjer di første symptonene på at hovedkortet ditt holder på å ta kvelden. Har en kammerat som hadde samme hovedkort og måtte bytte det etter ca 6 måneder.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Dumt spørsmål, men siden du sier at diskene bare "faller ut", har du prøvd å skru dem fast i ide brønnen med skruer? :roll:

Kan være en idè å sette kabinettet så at di ikke faller ut vettu ;)

Ps: Har du S.M.A.R.T på diskene så sjekk med et diagnoseprogram og se hvordan statusen er, har du ikke hatt kjøling på diskene og di har stått tett oppunder hverandre så kan det godt være derfor...

Hmm, ser du har epox hovedkort i maskina di, og da infamøse 8rda3+, hvis jeg ikke husker feil så er nettop det som skjer di første symptonene på at hovedkortet ditt holder på å ta kvelden. Har en kammerat som hadde samme hovedkort og måtte bytte det etter ca 6 måneder.

Regner med at alle som er litt oppegående og er med på dette hardware forumet skjønte meg...

Uansett så funker disken nå. Testa litt nå, og kopierte fra den ene disken til den andre. Da lagga det i 10-20 sek, så kom løsna det. Virker som den er relativt frisk nå. Jeg har wd-disk, så jeg skal legge inn wd-diagnose program og sjekke disken.

Bekymrer meg litt om du sier at hovedkortet kan ha noe med det å gjøre. Skal uasnett flytte diskene til en annen maskina og bare bruke sata diskene.

Jeg har kjøling på diskene. De har mellomrom mellom seg og en 80mm vifte som blåser rett på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...