palh Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/20/406082.html Leste artikkelen fra dagbladet om digitale engangskamera ! dette kan da bli et gøy prosjekt. Ser for meg billig elektronikk man kan bruke til litt forskjellig Noen som vet litt mer om hvilke oppløsninger disse kameraene vil gi ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Pressemeldingen sier ingenting om oppløsning. Jeg tipper sånn en halv megapixel. Det er knapt nok til 10x15 størrelse på bildene, men har selv opplevd kunder som synes at 20x30 utskrifter på en megapixel er helt knall og MYE bedre enn fra vanlig film (yeah, right!). I tillegg tror jeg verken bildebrikke eller optikk er bra nok (lyssterke nok) til annet enn bilder ute i godt dagslys. Mistenker også mange feileksponerte bilder, grove fargestikk, dårlig fokus, uskarpe bilder, høy kompresjon og mye støy i bildet. Digital teknologi er dyrt, og vanskelig. Derfor tror jeg ikke de legger for mye tid og penger i disse kameraene ettersom mange sikkert ikke blir levert inn til resirkulering. Endret 21. august 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jepp, og det går garantert ikke mange timene før kameraet er hacket og du kan bruke kameraet som et hvilket som helst digitalkamera. Det var det som skjedde forige gang noen prøvde seg med digitalt engangskamera. Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 2 megapixler i følge Hegnar: Hegnar Online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå