rasputin_g Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 så i dag at plextor har en dvd-brenner med + og - til under tusenlappen. jeg er sjokkert, og kjenner pengene brenner i lomma. har sett at det er kommet cd-brenner med s-ata, men finnes dvd-brenner med det samme? skal jeg først kjøpe det gidder jeg ikke bruke penger på noe ide-skit. hvis ikke, er det noen som vet når det kommer? Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 ide skit?ønsker du deg noe mer enn å brenne en dual layer dvd på 10-12 min? Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 ide er en utdatert protokoll som forhåpentligvis forsvinner fra pc-er i løpet av kort tid.. derfor. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du svarer jo på ditt eget spørsmål, Plextor har en S-ATA DVD brenner. Her Lenke til kommentar
alfern Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 IDE er ikke en protokoll, men et arkitektur-grensesnitt. IDE er like godt som S-ATA for brennere per. i dag da de ikke klarer å utnytte all båndbredden, men i og med at IDE vil bli borte fra nye hovedkort om ikke så lenge vil nok S-ATA være mer framtidsrettet. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Bare en rask og vill tanke - er det noen som har testet adapteret som følger med bl.a. Abits HK på en brenner? Er det noe i teorien som skiller mellom en ide HD og en ide brenner som gjør at det ikke funker? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ikke noe annet en at S-ata optiske enheter bare virker med native s-ata tror jeg. S-ata støtte på hovedkortet som ikke krever drivere for å virke. Blant annet intel kort med i865 og i875 brikkesett har dette. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Plextor har en dvd-brenner med s-ata, men prisen ligger nærmere 1500 og ikke under 1000. her Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ikke noe annet en at S-ata optiske enheter bare virker med native s-ata tror jeg. S-ata støtte på hovedkortet som ikke krever drivere for å virke. Blant annet intel kort med i865 og i875 brikkesett har dette. EPoX 8RDA6+ PRO (nForce2) har også native S-ATA nForce 3, Intel i915/925 har også native S-ATA, finnes sikkert flere også. Lenke til kommentar
asad Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Og i praksis, hva vil forskjellen mellom ide og s-ata dvd-spillere bli? La oss si vi har en ide 16x dual layer spiller, og tilsvarende s-ata løsning. Hva er det som blir forskjellen mellom disse? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Og i praksis, hva vil forskjellen mellom ide og s-ata dvd-spillere bli? La oss si vi har en ide 16x dual layer spiller, og tilsvarende s-ata løsning. Hva er det som blir forskjellen mellom disse? Kontaktene selvsagt! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Og i praksis, hva vil forskjellen mellom ide og s-ata dvd-spillere bli? La oss si vi har en ide 16x dual layer spiller, og tilsvarende s-ata løsning. Hva er det som blir forskjellen mellom disse? Kontaktene selvsagt! Hør hør! Gleder meg til jeg slipper å ha én eneste IDE-ledning i kabinettet mitt! Lenke til kommentar
asad Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Og i praksis, hva vil forskjellen mellom ide og s-ata dvd-spillere bli? La oss si vi har en ide 16x dual layer spiller, og tilsvarende s-ata løsning. Hva er det som blir forskjellen mellom disse? Kontaktene selvsagt! nei? Mener du det? Personlig gir jeg blanke f*** i ledningene inni maskina. Hvis det er det som dere mener med fremtidsrettet, så er det opp til hver enkelt om det er verdt 600kr ekstra å betale for. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Gleder meg til jeg slipper å ha én eneste IDE-ledning i kabinettet mitt! Ahh, det hadde vært flott! Men det tar nok dessverre litt tid før jeg har fått byttet alle diskene til S-ATA... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ide-->s-ata adapter`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå