Gå til innhold

Problemer med partisjon :`(

Anbefalte innlegg

hmm,vel, dette var det som skjedde:

Jeg har alltid hat win2000Pro på pc`en min fram til idag, fant da ut at jeg burde installere XP Pro`en som fulgte med, satt og innstallerte og allt gikk sin gang, så rebootet den, men istedet for å komme til det trinnet hvor den harry microsoft sangen er, gikk den til scandisc og begynte og slette en masse filer på en av mine partisjoner, kunne se at dette ikke var selve filene, men noe oppstarts filer eller noe må det ha hvert...fordi, idet jeg endelig var ferdig med innstalleringa og kom inn i xp tenkte jeg og skjekke om scandisken hadde sletta noe som ikke skulle slettes, og min mistanke var sann....

idet jeg åpnet partisjonen, kom bare 2/9 mapper opp, og sjekka om mappene var skjulte, men neida, tok så å søkte på en av filene i den ene mappen, men ingenting kom, så restarta jeg og boota 2000 igjen, der ville ikke partisjonen så mye som å åpnes....

Sjekka med "Partition Recovery" disken min, den kjørte fra dos og fant alle mappene osv, men kunne ikke gjenopprette dem.

På den hdd`en jeg la inn XP pro, lå det allerede en innstalasjon av XP Pro 64, men partisjonene(altså den med windows og den som ting forsvant i...) ligger jo på to forskjellige disker....

Så, mitt spørsmål er om noen vet hvordan det kan fixes....på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...det som er så sybnd er at jeg ikke får tilgang til hdd`en i det hele tatt, kommer bare opp at den er korrupt...

SofTest: kan du forklare litt nærmere(det der om å gå inn i xp igjen å fikse på noe), driver og laster ned GetDataBack nå også, så tester det også jeg...

Lenke til kommentar

hmm, trengs ikke lenger, men uansett takk for hjelpen...

Det viste seg at windows hadde slettet noe som het "orphan" filer ller noe...uansett, etter at jeg innstallerte windows på nytt og noen IDE drivere og andre hovedkort drivere, restarta jeg maskinen og VIPS, der kjørte den scandisc igjen, bare at nå FIXA den filene den før hadde fucka!

:)

Men igjen, takk for hjelpen uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...