Dkdaffy Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 hmm,vel, dette var det som skjedde: Jeg har alltid hat win2000Pro på pc`en min fram til idag, fant da ut at jeg burde installere XP Pro`en som fulgte med, satt og innstallerte og allt gikk sin gang, så rebootet den, men istedet for å komme til det trinnet hvor den harry microsoft sangen er, gikk den til scandisc og begynte og slette en masse filer på en av mine partisjoner, kunne se at dette ikke var selve filene, men noe oppstarts filer eller noe må det ha hvert...fordi, idet jeg endelig var ferdig med innstalleringa og kom inn i xp tenkte jeg og skjekke om scandisken hadde sletta noe som ikke skulle slettes, og min mistanke var sann.... idet jeg åpnet partisjonen, kom bare 2/9 mapper opp, og sjekka om mappene var skjulte, men neida, tok så å søkte på en av filene i den ene mappen, men ingenting kom, så restarta jeg og boota 2000 igjen, der ville ikke partisjonen så mye som å åpnes.... Sjekka med "Partition Recovery" disken min, den kjørte fra dos og fant alle mappene osv, men kunne ikke gjenopprette dem. På den hdd`en jeg la inn XP pro, lå det allerede en innstalasjon av XP Pro 64, men partisjonene(altså den med windows og den som ting forsvant i...) ligger jo på to forskjellige disker.... Så, mitt spørsmål er om noen vet hvordan det kan fixes....på forhånd takk. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Se hva som skjer hvis du starter WinXP igjen, slår av simple filesharing, går inn på security tab'en på disken og kjører take owership. Ellers kan verktøy som PC INSPECTOR™ File Recovery og GetDataBack kanskje være en utvei. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 GetDataBack gjenoppretter filer JA. men det er mange av filene man gjenoppretter som ikke er lesbar etterpå, men selv fikk jeg gjenopprette over 1 GB med Mp3`s via dette programmet som funka. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Graden av suksess med slike programmer vil variere med skadene på filsystemet og eventuell korrupsjon av dataområder. Noen berger alt, og noen berger ingenting. Og den som ikke prøver i det hele tatt, berger ingenting. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 hmm...det som er så sybnd er at jeg ikke får tilgang til hdd`en i det hele tatt, kommer bare opp at den er korrupt... SofTest: kan du forklare litt nærmere(det der om å gå inn i xp igjen å fikse på noe), driver og laster ned GetDataBack nå også, så tester det også jeg... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Les denne tråden nøye. Omtrent samme problemet som ditt, og informasjonen gitt gjelder tilsvarende din situasjon. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 hmm, trengs ikke lenger, men uansett takk for hjelpen... Det viste seg at windows hadde slettet noe som het "orphan" filer ller noe...uansett, etter at jeg innstallerte windows på nytt og noen IDE drivere og andre hovedkort drivere, restarta jeg maskinen og VIPS, der kjørte den scandisc igjen, bare at nå FIXA den filene den før hadde fucka! Men igjen, takk for hjelpen uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå