Goldfinga Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Heis! Har kommet over en FujitsuSiemens Multitainer. Lurer på om d er noen der ute som har denne maskinen. Er den noe å ha? Hva er bakdelerfordeler? Tenkte jeg skulle sette den opp mot pc'n sånn at jeg kan hente ned mp3 og surfe litt fra sofan. Denne FS Multitainer har jo netverkskort innebygd. Skal jo kunne gå ann å sette den opp som en vanlig pc? Håper d er noen der ute m erfaringer m denne saken. Vennlig Hilsen G! Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei Jeg har en slik maskin og jeg synes den er helt topp, jeg bruker den til å se DVDVCDSVCD og Div-s filmer med. Jeg bruker den også til mp3 og spill. Jeg har innstaler ISDN kort i den slik at det går litt raskere på nettet enn med det trege Modemet som står i den fra før. Den kan brukes som en helt vanlig pc men Win98 SE, du kan sikker innstalere et annet OS. men da er det ikke sikker at alt funker som det skal. Jeg har den koblet opp i nettverk med 4 andre maskiner som kjører WinXP Win2000 WinME og Windows 2000 server. Ett minus med den er at musen er litt vanskelig å bruke, men det blir du nok vant med med tiden. Kjøp den en slik ! den er vanvitig kult. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Med riktig sowtware kan man i teorien bygge sin egen multitainer. Tenkt dere xp 2100 Geforce 4 med tv-ut, riktig sowtware og adaptor +++alle konge kompnenter Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Hei! Ja d høres jo lovende ut. Jeg har bredbånd selv hjemme. D går jo over LAN tilkoblinga. Jeg har en DSL Router også, kan jeg koble multitaineren til nettet via Netverksporten til denne og da få raskere aksess til internett? PS. skal noen selge en slik maskin Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei Du kan koble den opp mot bredbåndet ditt slik at du får raskere internett, for som sagt den fungere akkurat som en helt vanlig pc (Hvis du vil at den skal gjøre det) Du få opp et helt vanlig Win98 skrivebord på TV skjermen din. Lenke til kommentar
bratti Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg har en multitainer, mine erfaringer: Pluss er: - har alle funksjoner som en ordinær datamaskin - grei å koble opp mot andre maskiner/internett osv - overfører et veldig bra bilde til/på tv`n - bra design/form for plassering i stereobenk osv - veldig god rekkevidde på fjernkontroll m/mus og tastatur, 7 m er ingen problemer - billig "pc" - slår an hos kompisene :smile: Minus er: - mange DVD filmer "hakker" / "hopper" under avspilling (flere som har erfart dette ?) - bråker tildels mye både under vanlig drift og under avspilling av DVD filmer - veldig tungvindt å bruke som ordinær cd spiller, lang oppstart (ca 2 min) - programvare for karaoke, mp3 avspilling osv som følger med er elendig og har enkelt design - medfølgende mus er noe vanskelig å benytte, anbefaler en ordinær trådløs mus som fungerer mye bedre men sjekk rekkevidden slik at du fremdeles kan sitte i sofaen å styre alt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå