Gå til innhold

Server Kabinett med god plass til HD`er

Anbefalte innlegg

Det kabinettet skal kun brukes til disker og strømforsyninger. Hovedpc`n står litt lenger bak på bildet (svart chieftec). Skal sette dette inntil det andre kabinettet så fort diskene kommer.... skal til å bestille 6*200gb disker nå + et kontroller kort, så blir det mer utover høsten.

Eneste som blir gående mellom kabinettene er ide og s-ata kabler.

Er du syk mann? :p Jeg som var stolt over at jeg har 440 gb, så kommer du med 1,2 terrabyte ? lol (om jeg ikke tar helt feil :blush: )

EDIT: Høres bra ut dette her :thumbup: Håper du kommer med bilder når du er ferdig med alt :love: .. Men hvordan skal du i alle dager greie å koble sammen 2 psu`er til den andre pc`n? :ohmy:

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil sikkert ta litt tid å fylle opp ja :p

Har 1.3TB i pcn fra før, så det blir 2,5TB totalt.... men er ikke mye det, om en sammenligner med enkelte andre her på forumet :p Har vel en som har rundet 10TB nå

Å koble sammen flere psu`er er egentlig veldig enkelt, en kobler bare sammen Grønn og grønn (pin 14),og svart og svart (pin15) på ATX kabelene.

dualatxpsu.gif

Endret av Mr-Smith
Lenke til kommentar
Vil sikkert ta litt tid å fylle opp ja :p

Har 1.3TB i pcn fra før, så det blir 2,5TB totalt.... men er ikke mye det, om en sammenligner med enkelte andre her på forumet :p Har vel en som har rundet 10TB nå

Å koble sammen flere psu`er er egentlig veldig enkelt, en kobler bare sammen Grønn og grønn (pin 14),og svart og svart (pin15) på ATX kabelene.

[www.home.no/masole/mr-smith/dualatxpsu.gif[/img]

Weey. Høres jo lett ut det :D Takker for god forklaring og bilde :love: Men et lite spm: Må jeg lodde de sammen eller hva? :blush:

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar
det eller bruk sukkerbiter.... bare å klippe og koble sammen, men du mister all garanti på strømforsyningene om det skulle skje noe.

OK, men hvordan skal jeg da få kobla det til hovedkortet da? Beklager om det blir litt for dumme spm, men har aldrig gjort dte før og er litt forvirra :p tror jeg skal gjøre det skjønner du.. Trenger faktisk litt mer W :yes:

Lenke til kommentar
Det er bare en PSU som skal kobles direkte til hovedkortet, den andre PSU-en kobler du inn på ledningene til den første. Studer den tegningen litt, den forteller egentlig det du trenger å vite.

OK, da skjønner jeg det. Det beste blir vel å lodde da tenker jeg når den skal inn i et så lite hull :ermm:

Lenke til kommentar

Sitter selv å vurderer CM stacker.... Fint og STORT kabinett, med plass til masse disker, om man får tak i flere drevrammer.... (hvor?)

God kjøling er det også plass til.

Litt synd at det veier like mye som chieftech`en jeg allerede har...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7
grønn på grønn og svart på svart på kabelen som går fra hovedkortpluggen, tror jeg la med et bilde før i tråden.

sånn går det etter en lang nattevakt som drøyer langt utpå dagen :blush:

synsest så sannelig jeg leste de andre inleggene men....

takker for forklaring ihvertfall, dette skal jeg prøve ut. så får der bare stå til og håpe jeg ikke ødelegger noe ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Sitter selv å vurderer CM stacker.... Fint og STORT kabinett, med plass til masse disker, om man får tak i flere drevrammer.... (hvor?)

Databutikken.com/no er det eneste norske utsalgsstedet som jeg vet om.

når det gjelder HDD fester med vifte, er det noen som har erfaring med denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EX23B

Designmessig ville den jo blitt litt penere å se på kanskje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...