Gå til innhold

Server Kabinett med god plass til HD`er

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et nytt kabinett siden mitt gamle chieftech begynner å bli rimlig fullt med 11disker (patentbånd patent)

Noen som vet om et bra serverkabinett?

Må ha:

-god plass til disker (minimum 14 disker)

-gode kjølemuligheter

-bør ha plass til to strømforsyninger

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Endret av Mr-Smith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dette systemet selv som under (med litt mekking for å få 2 PSU'er) :) :

Chieftec Fulltower

Ekstra Drevramme

Med dette systemet har jeg muligheten til å ha max 15 disker uten å ha plass til cd-rom (trekk fra 2-3 disker hvis du skal ha cd-rom).

Eller du kan prøve capy sitt forslag plus Lian Li sitt utstyr:

Lian Li Kabinett

Lian Li Drevramme

Dette er bare viss om det er mulighet for å mekke inn 2 PSU'er i kabinetet. Da vil jeg estimere at du har plass til mellom 18 - 21 disker :dribble:

Lenke til kommentar

går for et ganske så moddet chieftec kabinett. Fjerner hovedkortplaten, rammen øverst til cd-romer skal vekk... vansklig å forklare men skal få opp bildene så fort jeg får fikset cam.

Kabinettet blir plassert vedsiden av det andre.

I det ribba kabinettet så har jeg plass til 27 disker og 2 strømforsyninger :)

Så totalt er der plass til 3 psu og 43disker

Hehe... det her BØR holde

Lenke til kommentar
Denne har god plass. om du går for noen 5¼ til 3½ braketter, så tilfredsstiller det kravene dine. du skal vel kunne klare å presse inn to PSUer i den også. utseende er jo ikke å forakte heller, men prisen derimot...

Den var D-Y-R

ja, men du verden hvor digg den er, har den selv, og det er utrolig god plass

digg kabinett

Lenke til kommentar
img1.jpg

img2.jpg

img3.jpg

Mangler et par chietech hd holdere, men om jeg ikke fåt tak i så blir det patentbånd under psu åsså :p

Syntes det der så utrolig bra ut :D Har også det kabinettet. Men et lite spm er hvor du får plass til dvd rom etc? Bruker du s-ata kabler når du skal ha så mange disker eller? Det er vel det beste siden de fleste hovedkortene støtter veldig mange av disse slik som mitt abit kort som støtter 7 s-ata disker :)

Men når jeg ser på det aopen kabinettet som har så vannvittig mange harddisker med ide kabler så vidt jeg ser så lurer jeg på hvordan fyren har klart å bruke ide kabler til alle de diskene? Har han koblet mange ide kabler sammen eller hva?

Off-topic: Lurer også litt på hvordan jeg får quotet flere på en gang, altså i samme post?

Takker for svar på forhånd :D

Lenke til kommentar

Det kabinettet skal kun brukes til disker og strømforsyninger. Hovedpc`n står litt lenger bak på bildet (svart chieftec). Skal sette dette inntil det andre kabinettet så fort diskene kommer.... skal til å bestille 6*200gb disker nå + et kontroller kort, så blir det mer utover høsten.

Eneste som blir gående mellom kabinettene er ide og s-ata kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...