Gå til innhold

Værste videoredigeringsprogram noensinne


Anbefalte innlegg

Noen som bruker AVID sammen med Win XP ?

Er du ikke offtopic nå? - AVID funka flott da jeg brukte det i Win2k, mener du at AVID+

XP = verste videoredigeringsprogrammet noensinne? Kan neppe stemme?!

Er vel off-topic, men vi sliter litt med en del bugs og oppdateringer

til Win XP som ikke er kompatible med AVID (siste versjon)

 

Mener du Win2K er et bedre valg ?

Ah, det er ALLTID slik. ALDRI OPPDATER DIN AVID WORKSTATION MED MINDRE

AVID SIER DU SKAL DET. Hehe. ;)

 

Akuratt som da vi oppgraderte win2k sp2 til sp3, klikk mongis. - Du må kjøre Avid 3

og sp2, ikke sp3.. de nye Avid variantene funker såvidt jeg vet ikke lengre i Win2k, så

du må nok holde deg til XP eller (tadaaaaaaa) bytte maskinpark og bruke OS X

(foretrekker den løsningen selv, om jeg ikke tenker på penger). - Men AVID

workstationen bør ikke være koblet til internett uansett. - Hva skal en med virus, og

folk som plager en, + en forlokkende forum når en skal redigere? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min kommentar er kort:

 

Hvis du ser gjennom postene i dette forumet, vil du se at veldig mange emner er relatert til problemer med Pinnacle Studio programvaren. Dette er nok ikke helt tilfeldig... Det rapporteres en mengde bugs, krasj, problemer o.l. - selvfølgelig i tillegg til det faktiske problemet at brukerene ofte ikke aner hva de driver med(!).

 

Selv anbefaler jeg Ulead VideoStudio for alle nybegynnere og for enkle videoprosjekter. Har selv brukt denne programvaren i flere år (fra versjon 3 til versjon 8) og har aldri hatt noen nevenverdige problemer.

 

LINK: Ulead VideoStudio

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Premier 5.1c for Windows. AAAAARGH!

Har ikke tall på hvor mange ganger dette programmet kræsja maskinen min. Som regel fungerte det maks 1/2 time før det mistet kontakt med det rådyre firewirekortet og maskinen måtte restartes.

 

Programmet er faktisk, sammen med Pinnacle DV300-kortet, den direkte foranledningen til at jeg i dag er Macbruker. Takk til Adobe & Pinnacle... ;)

Lenke til kommentar

Hvilket redigeringsprogram som anvendes, er i grunnen mindre underordnet enn mange er klar over. Særdeles mange hopper bukk over hva og hvordan, altså læring. Videoredigering er tøft for alle maskiner!

 

Dernest, hvor mange undersøker de krav som ulike programmer stiller til hovedkort/HD/minne og CPU? Ikke mange, nei. For der ligger problemene som oftest, særlig på hovedkortsiden. Min anbefaling er derfor, sjekk hva programvareprodusenten har testet ut av hovedkort osv., før du bruker penger og tid på noe som ikke liker hverandre. Joda, også jeg har prøvd Pinnacle, en versting helt klart!.................

 

Selv bruker jeg Premiere (6.5/1.0/1.5), og aldri hatt problemer med det, hverken under W2 eller XP. I tillegg skygger jeg banen i forhold til fancy effekter og slikt....Og - jeg lar alle standardinnstillinger være i ro, samt har undersøkt nøye hvilke hovedkort etc. som er å anbefale.

 

Sånn går nå dagene............

 

degas

Lenke til kommentar
Min kommentar er kort:

 

Hvis du ser gjennom postene i dette forumet, vil du se at veldig mange emner er relatert til problemer med Pinnacle Studio programvaren. Dette er nok ikke helt tilfeldig... Det rapporteres en mengde bugs, krasj, problemer o.l. - selvfølgelig i tillegg til det faktiske problemet at brukerene ofte ikke aner hva de driver med(!).

 

Selv anbefaler jeg Ulead VideoStudio for alle nybegynnere og for enkle videoprosjekter. Har selv brukt denne programvaren i flere år (fra versjon 3 til versjon 8) og har aldri hatt noen nevenverdige problemer.

 

LINK: Ulead VideoStudio

 

:thumbup:

Det der er jeg ikke helt enig i, det vil si jeg har bare prøvd videostudio 6, men det er det minst brukervenlige, og det minst logiske jeg har prøvd. Fra før hadde jeg prøvd pinnacle studio 8, Ulead var virkelig en nedtur. Nå bruker jeg kun studio 9.

Det er godt mulig at de nyeste versjonene til ulead er bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Pinnacle studio programmene kan bare gå å legge seg.. no møkk.

Det er ikke i programmet problemet ligger, men hos brukeren.

 

Programmet er prisbelønnet, det regner jeg ikke med at du er.

JO det er jeg faktisk.. Tenk det du. En prisbelønnet videoeditør som ikke bruker pinnacle.. sjokka nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...