Gå til innhold

Min AMD steker. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
åh hold no kjeften din igjen!du ska faen isje komme her med ditt tryne eg fortelle at d eg mener e idioti!!Man må da for faen ha sine egne meninger

Fra Retningslinjene ;)

Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt.

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

Lenke til kommentar
Amd har en vane å produsere forferdelig mye varme, i min Amd Athlon xp3200+ så er det rundt 75 grader med døra på, og rundt 53-60 med døra av, kjøpte kabinettet fult av vifter og problemet mitt er løst :D Lykke til med ditt..

Egentlig ikke, min AMD Athlon xp 2400+ uoverklokket, med Volcano 9(Goop) cpu kjøler + 2 kabinett vifter var 25-30 C. 40-50C Overklokket nå :D

Lenke til kommentar
åh hold no kjeften din igjen!du ska faen isje komme her med ditt tryne eg fortelle at d eg mener e idioti!!Man må da for faen ha sine egne meninger

Men hvorfor i h***** er det et dårlig kjøp. Er jo et helt greit oppsett da

Trenger vel heller ikke å si det på den måten. Hold det for deg selv hvis du skal være sånn

Lenke til kommentar
Amd har en vane å produsere forferdelig mye varme, i min Amd Athlon xp3200+ så er det rundt 75 grader med døra på, og rundt 53-60 med døra av, kjøpte kabinettet fult av vifter og problemet mitt er løst  :D  Lykke til med ditt..

Egentlig ikke, min AMD Athlon xp 2400+ uoverklokket, med Volcano 9(Goop) cpu kjøler + 2 kabinett vifter var 25-30 C. 40-50C Overklokket nå :D

Kjører selv overklokket...se specs.. med *sjekker*..35 grader på load ( cpu altså) :tease:

Bare at jeg har en ALX-800 og en delta på..(Delta`en er på ca 5-7 volt)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Å uttale personlige meninger som fakta, uten å en gang forsøke å bruke et skikkelig argument er idioti, jo.

At du i tillegg ikke klarer å skrive grunnleggende norsk hjelper jo heller ikke deg spesielt...

Poenget er at om du ikke har gyldige argumenter eller beviser å peke til, så kan du bare tie stille. Det er ingen her som er interessert i de personlige meningene til et newbie forum-medlem som i tillegg tydeligvis ikke vet hva han snakker om.

Til-post starter. jeg mener å huske at de første versjonene av hovedkortet du har hadde BIOS som gav feil temperaturer. Oppgrader BIOS, så skal det hele sansynligvis ordne seg selv. Det er ikke spesielt vanskelig, men ta deg de få minuttene det tar å lese instruksjonene før du setter i gang. Da kan selv bestemor klare oppgaven ^_^

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hjertens enig. det er noe av det mest usaklige jeg har sett her på en stund. Hva er isje??? Men til trådstarters problem, følg hovedkortprodusentens veiledning, og oppgrader bios slik de sier det skal gjøres. Husk at de dateene mht. temp du ser er styrt av programvare, og hvis den er feil innstilt, har de nok som flere her sier fikset det i en oppgradering. Og det rådet om å kjenne på kjøleribba er et godt råd, men kjenn så langt nede på ribba som mulig, helt på bunnplata om mulig, hvis du holder på å svi fingrene der, er den nok for varm.

Lenke til kommentar

clock ned prosessoren, ffs: jeg er dritings, unnskyld for at jeg sier det..

iværtfall, prøv dette, kjølepasta på kjølern, sjekk om alt sitter som det skal, 80 celsius er unormalt, hvis noe ikke funker, så send den inn, eller kjøp bedre kjøling

vel. håper noe av dette hjelper. sjekk orginale multiplyern og fbs, test det, cpuen din skal ikke være mere enn 50 grader, 80 grader er nesten så mye at cpuen gå til helvette, 90 eller 100 går grensa.

Lenke til kommentar

ot: Cornel lenge siden jeg har sett deg :)

Traadstarter, sjekk om kjoleribba virkelig sitter paa sin plass, jeg har akkurat satt pa nye Artic Silver 5 paa min intel cpu og jeg saa dum jeg var hadde ikke montert kjoleribba skikkelig, og etter 30sek saa slo maskinen seg av. Det hjelper lite at vifta sitter som den skal hvis kjoleribba ikke ligger helt plan paa CPU'en.

Men for meg saa hoeres det mest ut som det er nevnt utallige ganger tidligere i traaden, en BIOS update er paa vei. :)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Har trådstarter prøvd å kjenne på selve kjøleribba? Hvis BIOS/Windows sier 80 grader, og kjøleribba er utrolig varm, så det gjør vondt. Er temperaturen riktig. Hvis den ikke er varm i det hele tatt, er det enten feil temperatur, eller ikke kontakt med CPU. Ikke at det hjelper så veldig mye mer men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...