GRendal Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 hei, i forbindelse med ny PC vil jeg gjerne minimere sjangsene for virusinnbrudd, samt driverproblemer generellt. hva burde jeg innstallere, og i hvilken rekkefølge. vil gjerne ha opp brannmur FØR jeg setter opp nettverket, er dette mulig. tusen takk for en kronologisk liste over hva som bør være med =) Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 hmm du burde installere alle oppdateringene! Selfølgelig går det ann og sette opp firewall før du kobler opp nett ! skjønner ikke hvorfor ikke det skulle fungere men ! Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Om du har en hardware-brannmur kobler du denne opp før du går på nettet med PCen din. Om du har software brannmur installerer du denne før du går på nettet, husk å oppdatere denne med siste patcher når du så går på nettet. Last ned alle oppdateringer til OSet ditt. Om du bruker Windows bør du installere alle kritiske oppdateringer på Windows Update. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Det finnes sikkert mange måter å gjøre dette på, men slik gjør jeg det: - Ta ut nettverkskabel - Installerer Windows - Installerer kun nødvendige drivere - Installerer Avast Antivirus - Installerer AD aware - Installerer Spyboot - Installerer Zone Alarm (hvis nettverket ikke har "hardware firewall"). - Disabler "Messenger service" i windows (noe alle bør gjøre) - Endrer IE oppstartside til en nettside som jeg føler meg trygg på at er virus fri. - Kobler inn nettverkskabel - Går rett på Windows Update og installer alle ServicePacks og patcher. - Oppdaterer alle antivirus/firewall programmer - Scanner maskine med alle programmene - Kjører en "boot-time scan" med antivirus programmet - Laster ned og installerer nyeste versjon av drivere - Installerer andre programmer - Kjører Disk defragment på disken Done :-) En enda sikrere metode er å lage en CD med ServicePacks/Patcher som du installerer før du kobler inn nettverkskabel. Endret 20. august 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 hm skjønner. ser bra ut! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hele trikset er å gjøre alt innen 20 minutter En enda sikrere metode er å lage en CD med ServicePacks/Patcher som du installerer før du kobler inn nettverkskabel. Den er utrolig smart, tror også du kan gjøre sånn med virusdefinisjoner også (tror det funker). Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hele trikset er å gjøre alt innen 20 minutter En enda sikrere metode er å lage en CD med ServicePacks/Patcher som du installerer før du kobler inn nettverkskabel. Den er utrolig smart, tror også du kan gjøre sånn med virusdefinisjoner også (tror det funker). 17 minutter står det her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9418 (står 20 i overskriften da...) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 setter sperrer på diverse ting i win + r gpedit.msc Og installer en annen webbrowser. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) ..installer en annen webbrowser. Endret 21. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det finnes sikkert mange måter å gjøre dette på, men slik gjør jeg det: - Ta ut nettverkskabel - Installerer Windows - Installerer kun nødvendige drivere - Installerer Avast Antivirus - Installerer AD aware - Installerer Spyboot - Installerer Zone Alarm (hvis nettverket ikke har "hardware firewall"). - Disabler "Messenger service" i windows (noe alle bør gjøre) - Endrer IE oppstartside til en nettside som jeg føler meg trygg på at er virus fri. - Kobler inn nettverkskabel - Går rett på Windows Update og installer alle ServicePacks og patcher. - Oppdaterer alle antivirus/firewall programmer - Scanner maskine med alle programmene - Kjører en "boot-time scan" med antivirus programmet - Laster ned og installerer nyeste versjon av drivere - Installerer andre programmer - Kjører Disk defragment på disken Done :-) En enda sikrere metode er å lage en CD med ServicePacks/Patcher som du installerer før du kobler inn nettverkskabel. hvordan lager du en sånn cd da? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det finnes sikkert mange måter å gjøre dette på, men slik gjør jeg det: - Ta ut nettverkskabel - Installerer Windows - Installerer kun nødvendige drivere - Installerer Avast Antivirus - Installerer AD aware - Installerer Spyboot - Installerer Zone Alarm (hvis nettverket ikke har "hardware firewall"). - Disabler "Messenger service" i windows (noe alle bør gjøre) - Endrer IE oppstartside til en nettside som jeg føler meg trygg på at er virus fri. - Kobler inn nettverkskabel - Går rett på Windows Update og installer alle ServicePacks og patcher. - Oppdaterer alle antivirus/firewall programmer - Scanner maskine med alle programmene - Kjører en "boot-time scan" med antivirus programmet - Laster ned og installerer nyeste versjon av drivere - Installerer andre programmer - Kjører Disk defragment på disken Done :-) En enda sikrere metode er å lage en CD med ServicePacks/Patcher som du installerer før du kobler inn nettverkskabel. hvordan lager du en sånn cd da? brenne kanskje Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 greit nok det men hvor finnes oppdateringene i windows? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 www.windowsupdate.com Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) www.autopatcher.com har en ganske greit fil for windows oppdateringer synes nå jeg. Bare synd for de som kjører norsk versjon av windows. Kan bugge litt da om en oppdaterer. Dette er kun helst for engelsk version av windows. Endret 13. september 2004 av IRazor Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 instaler sp2 så får dere litt og drive med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå