fakey Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Ja, skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Har koblet dem sammen, og så prøver jeg å nå kontakt men har ingen peiling på hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 har du en tvista nettverkskaberl i mellom dem? operativsystem på de to datamaskinene er? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Twista? Har kun en vanlig nettverkskabel strukket fra den ene pcen til den andre. Den nye har XP gamle 98. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hva med å kjøpe en router?, det gjør det hele mye enklere. Du skal ha kryssa kabel(vist jeg ikke tar feil) Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du må ha en kryssa nettverkskabel mellom de hvis du ikke skal ha en hub. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du ma ha en krysset kabel om du skal koble to PCer direkte sammen. Mulig du kan ødelegge nettverkskortene om du ikke har, men det vet jeg ikke sikkert.. Du kan sette manuelt IP-adresse på begge maskinene til f.eks 192.168.1.1 og 192.168.1.2 og 255.255.255.0 som nettmaske. Husk samme arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du trenger en TP kabel som er krysset, dvs at de lederne/kontaktene som mottar data på den ene PC'en er koblet mot de som sender på den andre maskinen. Får kjøpt sånn kabel i butikken, og da står det at dem er krysset Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Og sånn hvis du ikke har fått det med deg: Du trenger en krysset TP-kabel for at det skal funke. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Kjøpte faktisk en router i dag. Problemet er bare at jeg ikke får den til å virke, på lysene lyser det oransjt istede for grønt. Så.. Når jeg får meg en crossover kabel eller hva faen det heter. Hva skal jeg så gjøre? Lenke til kommentar
jochek Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Bare gjør som det står over så skal den andre maskina antakeligvis dukke opp i "Mine Nettverksteder" eller "Andre Maskiner" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå