Gå til innhold

PCen har fått blackout!

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen dager siden skulle jeg teste et sånt hd program, der mann kan se b.la gradene på hardiskene e.t.c. Men! etter programmet var innstalert låste maskinen seg, prøvde flere ganger. Men samme resultat hver gang.

Avinnstalerte da programmet, men etter en restart da og windows var ferdig loadet, og etter noen mins, ble skjermen svart :no:

Fikk tips fra en kamerat at jeg måtte prøve gfx kortet mitt i en annen maskin, har nå gjort det.. og det virket fint der...

Fikk også tips om og resette biosen, men... det hjalp heller ikke :no:

Noen som har noen andre tips?

Hørte at det var mulig at AGP borten som har gått til h! :thumbdown:

Håper på masse hjelp!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller så går du og se om du får bilde i sikkerhetsmodus, da er det bare og trykke F8 under oppstart, så trykker du sikkerhetsmodus !

der kan du se om det kanskje er noe bug med skjermkort driveren din ! visst det viser bilde der avinstallerer du den gamle driveren og henter ny/installerer ny ! har hatt det samme problemet og dette løste iallfall mitt !

Endret av hauer
Lenke til kommentar

Har egentlig ikke funnet ut noe mer. Det eneste er at nor jeg re-setter CMOS'en så får jeg en litt annen feilmelding til jeg re-booter.

Jeg har ikke operet ut HK enda. Har ikke tid til det idag. Jeg har en sterk misstanke om at det er HK'et som har tatt kvelden. Problemet er at jeg ikke vet om jeg har et hovetkort til som takler CPU'en min.

Desuten er jeg helt blakk for tiden, og jeg har ikke peiling på om HK'et mitt har noen garanti (under ett år gammelt). Kjøpte det på Digital Impuls i Oslo.

Jeg var faktisk ikke klar over at HK tok kvelden sånn helt uten vidre. Er det noen som vet hva som kan utløse sånt som dette? Maskinen min stod å surret med å laste ned "stuff" i natt, og var død når jeg stod opp.

-Alex

Lenke til kommentar

Ser dårlig ut. Jeg må bare hente meg inn etter gårsdagen, så skal jeg skru fra hverandre min og teste delene med et anna hovedkort.

Når PC'en får strøm men ikke booter skjermkortet, ser jeg ikke at det kan være problemer med noe annet enn skjermkort eller HK... Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar

Hmm.. Er ikke noe galt med skjermkortet, for det testa jeg i en annen pc, og det virket fint der... og "bakemesterharepus" Alech har det samme problemet som meg tror jeg, vist du ser på linken i dette forumet, så har han prøvd det uten og lykkes... Er redd for at jeg må bytte hk :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...