Per_le Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei.. Jeg skal kjøpe meg en 6800 GT. jeg leste litt inne her men husker ikke mye av det. kan jeg flashe det til en ultra uten noen problemer? eller. Denne her!! TAKKER FOR SVAR! Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Visst du kjøper VIVO sitt så kan du flashe det ! Endret 20. august 2004 av hauer Lenke til kommentar
TDK Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Visst du kjøper VIVO sitt så kan du flashe det ! Det gjelder X800 kort. Dette er et 6800 kort. MSI er nok et godt valg ja. GOD bundel. Jeg har selv bestilt et Gainward 6800GT golden sample. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Tror ikke det er mye forskjell mellom levrandørene, gå for et Gainward du Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Tror ikke det er mye forskjell mellom levrandørene, gå for et Gainward du Nettop, men Gainward skal klokke litt bedre en andre sitt. Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Er det den som klokker best ?? er det 100% at den kan flashe til ultra?? er det bare å flashe så har jeg en Helt likt kort som ultra eller?? på x800 pro vivo kan du bare flashe så har du et ekte xt kort..men sjansen av bare 90% tror jeg Lenke til kommentar
TDK Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Dette klokker best Det er GARANTERT at du kan klokke til Ultra med dette kortet uten og miste garantien. Hvis det ikke går har du krav på nytt kort fra produsenten. Men hvis du flasher kortet mister du garantien. Men den eneste forskjellen mellom 6800GT og ULTRA Bios er at Ultra har 0,1 volt høyere kjernespenning. GT 1,3 volt Ultra 1,4 volt. Endret 21. august 2004 av TDK Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Dette klokker best Det er GARANTERT at du kan klokke til Ultra med dette kortet uten og miste garantien. Hvis det ikke går har du krav på nytt kort fra produsenten. Men hvis du flasher kortet mister du garantien. Men den eneste forskjellen mellom 6800GT og ULTRA Bios er at Ultra har 0,1 volt høyere kjernespenning. GT 1,3 volt Ultra 1,4 volt. hva er forskjellen mellom den du viste og den jeg viste?? koster jo 700 kr mer også.. får jeg garanti på den til 3800kr?? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Dette klokker best Det er GARANTERT at du kan klokke til Ultra med dette kortet uten og miste garantien. Hvis det ikke går har du krav på nytt kort fra produsenten. Men hvis du flasher kortet mister du garantien. Men den eneste forskjellen mellom 6800GT og ULTRA Bios er at Ultra har 0,1 volt høyere kjernespenning. GT 1,3 volt Ultra 1,4 volt. hva er forskjellen mellom den du viste og den jeg viste?? koster jo 700 kr mer også.. får jeg garanti på den til 3800kr?? Du ser vel forskjell på MSI og GAINWARD eller? Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Dette klokker best Det er GARANTERT at du kan klokke til Ultra med dette kortet uten og miste garantien. Hvis det ikke går har du krav på nytt kort fra produsenten. Men hvis du flasher kortet mister du garantien. Men den eneste forskjellen mellom 6800GT og ULTRA Bios er at Ultra har 0,1 volt høyere kjernespenning. GT 1,3 volt Ultra 1,4 volt. hva er forskjellen mellom den du viste og den jeg viste?? koster jo 700 kr mer også.. får jeg garanti på den til 3800kr?? Du ser vel forskjell på MSI og GAINWARD eller? Nei... det jeg mente var.. hva var forskjellen mellom den her til 4500kr og og denne til 3800 begge er Gainward GeForce 6800 GT 256MB .. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har også bestilt Gainward 6800 GT Golden Sample til 4600,- Kjølerne er av rent kobber og er montert både på GPU og RAM. Dessuten skal disse kortene greie å kjøre på ulta-hastigheter, sannsynligvis pga. kjøleløsningen. Og komplett har de inne nå så det er bare å trykke på en viss knapp så har du det om 3-4 dager Sveinl. Lenke til kommentar
cherryk Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Om man først skal blåse av 4600,- på et skjermkort - så fatter jeg ikke hvorfor man ikke bare legger til 400,- ekstra ( under 10% mer ) og går for et Ultra kort.. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3151 Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Om man først skal blåse av 4600,- på et skjermkort - så fatter jeg ikke hvorfor man ikke bare legger til 400,- ekstra ( under 10% mer ) og går for et Ultra kort.. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3151 Hvilken kjøleløsning har det kortet der da? En av grunnene til at jeg valgte å gå bort fra referansedesignet er de kortene ofte sliter med kjølingen. Flere her på forumet som sliter med det. Og med 2 vifter, trenger de ikke spinne like raskt som 1 vifte må gjøre. Og dermed blir det mindre støy. Det er grunnene til at jeg valgte golden sample (som koster litt mer), nettopp pga kobber på både RAM og GPU. Vil helst ha et så kjølig, friskt og stille system som mulig. Og når du kan klokke det til Ultra-hastigheter, så skjønner jeg ikke at man kjøper Ultra med referansedesign og elendig kjøling til en dyrere penge. Er du med på tankegangen? Sveinl. Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Tenkte bare å komme med et forslag, veit ikke om det er det beste men: Kjøp det billigste GT kortet, Sparkle 6800 GT + nVidiaVGA Silencer GeForce 6800 Tilsammen blir dette 3688kr. Nå skal det sies at jeg ikke veit hvordan dette Sparkle kortet er, men det er jo stort sett bare kjølerne som skiller de forskjellige GT kortene. En annen ting er leverings datoen på kortet (som er et problem med de fleste GT kort), og er det noen som veit hva som skjer med garantien på kortet hvis man bytter kjøler? Noen som veit noe om dette? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Fordi GT Golden sample kortet er garantert og kunne kjøre på Ultra hastigheter og har bedre kjøler til 400kr mer. Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har også bestilt Gainward 6800 GT Golden Sample til 4600,- Kjølerne er av rent kobber og er montert både på GPU og RAM. Dessuten skal disse kortene greie å kjøre på ulta-hastigheter, sannsynligvis pga. kjøleløsningen. Og komplett har de inne nå så det er bare å trykke på en viss knapp så har du det om 3-4 dager Sveinl. hva var forskjellen mellom denne her til 4600 kr og og denne til 3849kr begge er Gainward GeForce 6800 GT 256MB .. Er det noe vits og punge ut 700 kr mer på den til 4600kr?? hva er forskjellen? jeg har jo vannkkjøling da! også må jeg kjøpe fra komplett , fordi jeg kjenner en fyr fra komplett og får rabatt Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Dette klokker best Det er GARANTERT at du kan klokke til Ultra med dette kortet uten og miste garantien. Hvis det ikke går har du krav på nytt kort fra produsenten. Men hvis du flasher kortet mister du garantien. Men den eneste forskjellen mellom 6800GT og ULTRA Bios er at Ultra har 0,1 volt høyere kjernespenning. GT 1,3 volt Ultra 1,4 volt. åssen kan man få en gt til samma volt som ultra?? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) hva var forskjellen mellom denne her til 4600 kr og og denne til 3849kr begge er Gainward GeForce 6800 GT 256MB .. Er det noe vits og punge ut 700 kr mer på den til 4600kr?? hva er forskjellen? jeg har jo vannkkjøling da! også må jeg kjøpe fra komplett , fordi jeg kjenner en fyr fra komplett og får rabatt Den til 4600,- er et golden sample kort. Som rett og slett betyr at du er fra produsentens side garantert at du kan kunne kjøre på høyere hastihgeter enn normalt uten og miste garanti. På disse golden sample kortene er denne hastigheten 400/1100. Dette er altså Ultra hastighet. For og klkke dit uten og miste garanti bruker du det medfølgende Experttool programmet. Der trykker du på knappen ''enchanged mode'' og kortet klokkes til ultra hastighet. Hvis kortet ikke klarer dette, har du krav på nytt kort fra komplett. Test av Gainward 6800GT golden sample Et lite sammendrag. The Gainward Ultra/2400 Golden Sample doesn’t compromise when it comes to performance. At its stock speed, this card doesn’t show any gains over other 6800 GT cards. When you use Gainward’s software and run this card in “Enhanced” (translation : overclocked) mode, performance is simply fantastic for a 6800 GT card. In “Enhanced” mode, the Ultra/2400 Golden Sample can deliver all the performance of a GeForce 6800 Ultra with a much lower price. Of course, GeForce 6800 GT cards have been able to overclock to 6800 Ultra levels for quite some time now, but the fact that running them at this speed is covered under a factory warranty is above and beyond what we’ve seen other manufacturers doing. Sure, rival BFG offers overclocked speeds with their 6800 GT OC card, but they only offer it up to 370 MHz GPU and 1.0 GHz DDR. Gainward’s card runs at a whopping 400 MHz GPU with 1.1 GHz DDR – quite a step up from the competition. We did not see any instability or problems during our testing with the card at these higher levels. The cooling system needed to run this card is well, unbalanced. Sure, it works very well, but the noise level is a smidge beyond the acceptable level in today’s day and age where silent PC’s are all the rage. If Gainward had some way to control the fan speeds, we would not whine about this fact, but these fans just run at full speed, all the time. I didn’t particularly enjoy sitting next to it all day during testing. Nevertheless, we love that the card can overclock so well, and we love that Gainward includes two native DVI-I ports on the board. If noise isn’t a factor in your system, the Gainward Ultra 2400/XP would be highly recommended. It’s the best performing GeForce 6800 GT currently on the market. Update : Gainward has let me know that the latest (shipping) versions of the card include a new BIOS and a new Expertool software version which allows for user-adjustable fan speeds - allowing low noise operation for those who want it. This solves the only major qualm we have with this graphics card! Håper du blir fornøyd med kortet når du får det. åssen kan man få en gt til samma volt som ultra?? Jeg tror man kan laste ned et eller annet program som du kan stille inn dette for. Men det er ikke noen stor vits i å sette den til ULtra volt. Endret 22. august 2004 av TDK Lenke til kommentar
jingt Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Tenkte bare å komme med et forslag, veit ikke om det er det beste men: Kjøp det billigste GT kortet, Sparkle 6800 GT + nVidiaVGA Silencer GeForce 6800 Tilsammen blir dette 3688kr. Nå skal det sies at jeg ikke veit hvordan dette Sparkle kortet er, men det er jo stort sett bare kjølerne som skiller de forskjellige GT kortene. En annen ting er leverings datoen på kortet (som er et problem med de fleste GT kort), og er det noen som veit hva som skjer med garantien på kortet hvis man bytter kjøler? Noen som veit noe om dette? bra forslag!! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 En annen ting er leverings datoen på kortet (som er et problem med de fleste GT kort), og er det noen som veit hva som skjer med garantien på kortet hvis man bytter kjøler? Noen som veit noe om dette? Du mister all garanti, kort og godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå