xist Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg har nettop skaffet meg ny pc, specs kan dere se i signatur. Problemet er når jeg kjører spill, så etter en stund får jeg blåskjerm. Dette resulterer i at jeg rebooter, og får windows has recoverd ting ved oppstart, jeg kjører den inn til microsoft og får beskjed om at det er en device driver som forårsaker problemene mine. Forslag er og avinstallere skjermdriver og legge inn på nytt. Dette har jeg da gjort, og jeg har prøvd flere forskjellige drivere... Men til ingen nytte, samme feilen skjer om igjen og om igjen. Har også prøvd å stille ned på smartgart og alt mulig rart. Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få! Mvh xist! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Bruker du driver cleaner 3 når du avinnstalerer driverene? Lenke til kommentar
xist Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 har prøvd og bruke det ja.. *grine litt* brukt 16k på en gaming pc jeg ikke kan game på Lenke til kommentar
TDK Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Gå i BIOS og sett rammen til 333mhz. DEt kan hjelpe. Lenke til kommentar
xist Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Ser ikke helt sammenhengen, når jeg får beskjed om at det er en driver som fucker opp ?.. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Har du formatert? Har du sjekket at alt sitter som det skal? Har du sjekket temperaturen på skjermkort og cpu? Har du sjekket med en og en rambrikke eller satt de i litt forskjellige slotter? Den raskeste måten er å ta ut alt, så sette inn en og en ting til du får problemer. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Det var det sammme med meg, da jeg satte ned rammen funka allt. Det kan ha vært et enkelt tilfelle seff. Du taper ikke noe på å prøve... Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Det var det sammme med meg, da jeg satte ned rammen funka allt.Det kan ha vært et enkelt tilfelle seff. har hatt samma problem med et par TwinMOS brikker jeg hadde ... få testa minnemodula dine så du er sikker på at det ikke er de... Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvilken PSU har du? Sikker på at du har nok strøm til komponentene dine, hvis ikke resulterer dette i at data'n plutselig rebooter.. Lenke til kommentar
xist Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 har en 400w ocz psu, burde holde, klarte og kjøre de uten reboot med en 350 tidligere.. Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg hadde samme problemet og prøvde alt. Men etter at jeg overklokket maskinen litt så ga det seg. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Høres ut som minne-problemer for min del, prøv å bytt om litt på ram'en.. flytt de til andre minneslotter f.eks sett dem i slot 1 og 3 istedet for 1 og 2. Prøv også med å kjøre bare en og en brikke. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det var det sammme med meg, da jeg satte ned rammen funka allt.Det kan ha vært et enkelt tilfelle seff. Du taper ikke noe på å prøve... Bare ytelse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Den raskeste måten er å ta ut alt, så sette inn en og en ting til du får problemer. Det han sier her er: Ta ut alt (inkl. cpu) , sett f.eks i kun RAM og boot Endret 21. august 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Kanskje en BIOS flash kan ordne problemet? http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Suppor...K8NSNXP-939.htm Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Blåskjerm?Ta ut blåfilmen og prøv på nytt! Og JA,dette er spam!! Lenke til kommentar
xist Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Begynte og lure på om det kunne være biosen jeg også, tar og prøver en bios flash nå jeg håper det funker, det er faktisk ikke bare i spill.. når pc'en har kjørt en god stund, så skjer det uansett.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har nettop skaffet meg ny pc, specs kan dere se i signatur. Problemet er når jeg kjører spill, så etter en stund får jeg blåskjerm. Dette resulterer i at jeg rebooter, og får windows has recoverd ting ved oppstart, jeg kjører den inn til microsoft og får beskjed om at det er en device driver som forårsaker problemene mine. Forslag er og avinstallere skjermdriver og legge inn på nytt. Dette har jeg da gjort, og jeg har prøvd flere forskjellige drivere... Men til ingen nytte, samme feilen skjer om igjen og om igjen. Har også prøvd å stille ned på smartgart og alt mulig rart. Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få! Mvh xist! Hadde det samme problemet jeg også. Begynte å få problemet etter å opgradere fra et GeForce4 Ti 4200 til et 9800Xt kort. Det viste seg at AGP drivere var problemet. Så en oppdatering av Chipsett drivere ville vært mitt råd siden en BIOS -flashing ikke vill være så lurt pga mye står på spill!!! Lenke til kommentar
xist Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 hmm, fikk nettop en ny blåskjerm, etter oppdaterte bios, der stod det noe om portcls.sys .. dunno hva det er mne men, kanskje noen her vet det.. Lenke til kommentar
xist Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) ok, da har jeg prøvd og installere nvidia chipset drivere.. da venter vi og ser.. ikke tilfeldigvis noen som vet hva "Nvidia network bus enumerator" er? får liksom ikke installert den, uansett hva jeg prøver.. Endret 21. august 2004 av xist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå