Gå til innhold

Spill kræsjer, får blåskjerm


xist

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop skaffet meg ny pc, specs kan dere se i signatur. Problemet er når jeg kjører spill, så etter en stund får jeg blåskjerm. Dette resulterer i at jeg rebooter, og får windows has recoverd ting ved oppstart, jeg kjører den inn til microsoft og får beskjed om at det er en device driver som forårsaker problemene mine. Forslag er og avinstallere skjermdriver og legge inn på nytt. Dette har jeg da gjort, og jeg har prøvd flere forskjellige drivere... Men til ingen nytte, samme feilen skjer om igjen og om igjen. Har også prøvd å stille ned på smartgart og alt mulig rart.

 

Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få!

 

Mvh xist!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Den raskeste måten er å ta ut alt, så sette inn en og en ting til du får problemer.

Det han sier her er: Ta ut alt (inkl. cpu) , sett f.eks i kun RAM og boot :p

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Jeg har nettop skaffet meg ny pc, specs kan dere se i signatur. Problemet er når jeg kjører spill, så etter en stund får jeg blåskjerm. Dette resulterer i at jeg rebooter, og får windows has recoverd ting ved oppstart, jeg kjører den inn til microsoft og får beskjed om at det er en device driver som forårsaker problemene mine. Forslag er og avinstallere skjermdriver og legge inn på nytt. Dette har jeg da gjort, og jeg har prøvd flere forskjellige drivere... Men til ingen nytte, samme feilen skjer om igjen og om igjen. Har også prøvd å stille ned på smartgart og alt mulig rart.

 

Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få!

 

Mvh xist!

 

Hadde det samme problemet jeg også. Begynte å få problemet etter å opgradere fra et GeForce4 Ti 4200 til et 9800Xt kort. Det viste seg at AGP drivere var problemet. Så en oppdatering av Chipsett drivere ville vært mitt råd siden en BIOS -flashing ikke vill være så lurt pga mye står på spill!!! :yes:

Lenke til kommentar

ok, da har jeg prøvd og installere nvidia chipset drivere.. da venter vi og ser..

ikke tilfeldigvis noen som vet hva "Nvidia network bus enumerator" er? :) får liksom ikke installert den, uansett hva jeg prøver..

Endret av xist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...