Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10 - 100 mbits linjer ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp, bare sånne skitne folk som laster ned piratkopier og mp3 trenger 100Mbit...

 

Tja, problemet i norge er flerdelt. Det ene er at vi har hatt sosialister som har styrt landet ganske lenge og spredd folk over landet, mens i europa ellers så er de mye mer sentralisert i byer.

 

Det viktigste problemet er kabling. Tlf kabel kan jo presses opp noen MB, men jeg tviler VDSL blir en hit fordi rekkevidden er sinnsykt dårlig. Hva slags kabling skal man benytte da? Fiber er jo ikke ensbetydene med høy båndbredde. Det kommer an på antall tråder i kabelen, og hvor mange kanaler sender/mottaker kan sende motta over samme tråd.

 

For å ikke snakke om å bygge ut kabling mellom sentraler og slikt... det er dyrt det.

 

...for ikke å snakke om når nok er nok. Min frykt er at den dagen vi oppnår høy nok båndbredde så kan vi kjøre spill og programmer fra eksterne servere ... ergo piratkopiering blir en saga blott ... alt streames ...

Lenke til kommentar

En ting som går igjen er en slags egoisme når det gjelder fordelinga av internet. Det er mange som mener at det er greit hvis bare de får rasker internettt tilkobeling. Men hvor mange av dere trengere det til å gjøre noe annet enn å tukle på hobbyene deres? Og det å skylde på sosialistene er ikke holdbart siden Sverige også er styrt " SOSIALdemkkratisk". Hvis man bare på seg selv og ikke de andre så er man egosistisk. Er det ikke noen andre som finner det rart at vi her i Norge, som er et av verdens rikeste land , hele tiden klager på at maten er for dyr, at vi har for høye priser på data utsyr, at vi får for lite internet båndbredde for pengene eller at det er så forferdelig at vi ikke får ha et like lavt prisnivå som land hvor innbyggerne tjener halvparten. Og vi skylder på sosialismen....

 

Det er en av grunnene til at Nroges innbyggere faktisk har tjent på oljen til den grad. Ikke forstå meg feil: jeg milkiker også norge men det er av andre grunner.

Lenke til kommentar

høres ut som at samtlige folk sliter med luksusproblemer...

 

Vil en ha rask internett, begynn å studer / flytt til en studentby, eller bare flytt ett sted der da har det du vil ha, og eller bare betal det det koster å få det du vil ha...

 

Ting er ikke gratis... Spesielt ikke båndbredde ut til internett.

Lenke til kommentar
Er man villig til å betale 10 000 schpenn pr. mnd, får man 100 (eller 155) mbit fiber fra BKK. Dette gjelder dog bare i Bergen.

Er vel et bedrifts tilbud egentlig antar jeg. For hvor mange har råd til å betale sånne summer?

Alle kan dog bestille, krever bare at en av BKK's fiber ligger i nærområdet. Har linjen på skolen min, dog er den strupet til 8mbit. Men på LAN'et vi arrangerer, det tør eg ikkje snakke om :D

Lenke til kommentar

Gikk fra telenor ADSL til lyse 2mbit fiberlinje for litt siden. Det er ikke først og fremst den økte båndbredden som gjør det kjekkere å surfe med, men pingtiden. Sammenliknet med NGT Delta linja (2,2mbit) jeg har hos min far, oppleves Lyse 2mbit kanskje dobbelt så raskt (kan kanskje også ha noe med at faren min sin pc er en hp... hvem vet :/ ).

Onlinespilling er også mye kjekkere når folk har dugelig ping. På lyse cs servere får jeg 2-5 ping, mao. bedre enn man får på LAN ;)

Kunne slengt ut 250,- ekstra i mnd. for 10mbit, men for å være helt ærlig har jeg faktisk ikke bruk for det :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...