olemm Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Er litt usikker på om dette er riktig kategori for denne henvendelsen, men la gå.. Skal flytte en del data fra en XP-laptop til en PowerBook G4, og har støtt på litt problemer.. har gjort følgende; Laget en bruker nr. 2 på mac´en som har "alle rettigheter". Skrudd på windows fildeling og skrudd av firewall på Mac´en. Logger på som OSX foreslår med mac´ens IP (er i trådløst nett) og maskinens korte navn (små bokstaver), oppgir bruker nr. 2 sitt passord og får opp Mac´en i explorer. Imidlertid får jeg ikke GJØRE noe med mac´en i explorer, får se i to mapper men får ikke kopiere noe inn eller noe. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Er vel ikke det du spør om, men hva med å koble til PCen fra PBen? Eple+K i Finder, skriv inn smb://IP.adresse.til.PC/, og trykk Koble til. Du må ha delt folderen du vil kopiere fra. Fungerer som en drøm hos meg i alle fall. Her fungerer også det som ikke fungerer hos deg, uten at jeg vet hvorfor. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå