Nuclear.Bomber Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 jeg har bestemt meg for å lage en liten exe-fil og img-fil kalt exos (oops... fant nå nettop ut at navnet allerede var i bruk, finner snart ut ett annet navn) Hva er det? Kort svart: Ett lite falskt "OS" som du kjører gjennom windows. Hvordan virker det? Når du åpner exe-filen velkommes du forhåpentligvis av en fin/kul splash-screen som sier: <navnet på OSet> is now loading..... Så åpnes selve "OSet" og, derfra kan du åpne innebygde programmer og andre ting ganske enkelt, det har forhåpentligvis en enkel og veldig go' og brukervennlig gui. alle filene er allerede i img-filen og kan åpnes og saves like lett som om det var en vanlig harddisk, men hva med en liten feature der du også kan save/loade ting fra utsiden av img-filen? grunnen til at jeg vil ha en img-fil er at det er tryggere for windows. Utseende? Det lille "OS"et mitt (og de som vil bli med på det sitt ) vil forhåpentlig se ut som på "screenshot"et mitt lagt i paint :!: sorry hvis jeg har glømt noe, men jeg er veldig trøtt... jeg kan kansje bruke c++ eller noe annet som ligner bittelittegranne (helst mer enn 10% takk) på object pascal. er noen interesert? e-mail: [email protected] msn: [email protected] icq: 202540137 P.S. senere (hvis ikke for mye endring på kodene/for mange extra filer) vile jeg gjerne prøvd å lage ett ekte os av det Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dette minnet litt om Microsoft Bob http://toastytech.com/guis/bob2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå