Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og trådløs router

Anbefalte innlegg

Kjøpte en SMC Barricade g 2804WBRP-G, trådløs router i går. Skulle kjøpt aksess-punkt, lett å være etterpåklok. Har Telio-abb. og har mistet forbindelsen. Er det i det hele tatt mulig å få disse to routerne (NGT har innebygget) til å fungere sammen med Telio? Og er det mulig å komme i "Active-mode" i DC++ med denne løsningen? Har hørt at det skal gå å sende all inngående trafikk fra Netopia-boksen til den trådløse SMC for å kunne være "Active". Hadde summetone ved første oppkobling av SMC'en med disse innstillingene: forandret ip-adr. på begge maskinene innen "range"n til SMC'en, lagt inn DNS-servere og aktivert "Netbios over TCP/IP". Virket fint med Telio til i dag.Har en kollega i lignende situasjon, bare med en D-Link trådløs router. Han har summeton hvis han slår av DHCP, men mister forbindelsen etter få sekunder når han ringer. Han må så slå på og av igjen DHCP for å få summetone. Han har ikke satt fast ip-adr. på sin maskin. Begge routerne "kjemper" vel om Sipura-boksen fra Telio (som er avhengig av en ip-adr. lokalt på nettverket). Har begrenset med kunnskaper om nettverk, så jeg hadde satt stor pris på om noen med innsikt på dette kunne tipset meg om eventuelle løsninger. Håper dette "makes sense" :cry:

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har fått til Telio. Satte fast ip-adr. på maskinene i nettverket og slo av WPA-kryptering. Men får ikke DC++ i "Active"-modus. Hvordan kan jeg gjøre dette? Hadde åpnet for dette i Netopia-router'n, og alt virket greit før jeg la til den trådløse router'n. Har prøvd å åpne samme porter i den trådløse, men no luck. Må jeg sende all trafikk fra Netopia via den trådløse? Trenger "Step-by-step" her. Idéer, noen?

Lenke til kommentar

To alternativ som muligens vil fungere, er at du forwarder alle proter fra NGT-routeren til SMC'en eller at du setter SMC'en i bridged/gated mode. Det siste er enklest å gjøre, og gjør at SMC'en funger som en Access Point (slår av brannmur og DHCP). Skal du administrere NGT-routeren, så bør du se på denne siden.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Ordnet det enkelt og greit ved å bruke en switch mellom Netopia og SMC. Får to nettverk, men-men.. Leste på relativt.net at hvis man plugget Netopia'en inn i en lan-port på trådløs router og slo av DHCP, så ville routeren oppføre seg som rent aksess-punkt. Virket ikke hos meg. Gadd ikkke stresse mer med det, ergo 2 nettverk. Nå fungerer det i hvertfall. Men så var det LAN fildeling da...Går det an mellom 10.0.0.* og trådløst 192.168.2.** -nettverk? Har begge i samme arbidsgruppe, men ingen respons på pingingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...