Sjøbanan Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei... Jeg lurer på om jeg skal selge min gammle pc for 4500 hvis jeg faar det da, og kjøpe meg en nye pc som en slags oppgradering. Gammel pc. Amd atholn xp2600+ Asus Radeon 9600 xt Maxtor 160gb Hovedkort: KT6 delta Ram: 1024 ddr (Er ikke sikker på merke) Se nøye gjennom den gammle pcen for andre ting feks hovedkorte har masse den og eks 5.1 lydkort, Fierwier, 6 usb 2 front 4 bak. Ny pc AMD Athlon64 3000+ prosessor MSI MS-7010 VIA-K8T800 basert hovedkort 512mb PC3200 DDR SDRAM (Tar kansje over min ram i den nye) 200 GB Seagate Barracuda 7200.7 harddisk 7200 omdr./min. 8x DVD+/-RW brenner Ati Radon 9800Pro / XT (Tror dette vil si at det er ett 9800pro kort med xt kjærne) TV inn video inn/ut, VGA+DVI 3 FireWire porter, 2 i front, 1 på bakpanel 6 USB 2.0 porter, 2 i front, 4 på bakpanel Integrert 5.1 surroundlyd med analoge utganger, S/PDIF inn og ut 56K Fax/modem 100 Mbit nettverkskort 54 Mbit trådløst nettverkskort I tillegg følger det med trådløst tastatur og mus, pluss fjernkontroll til TV-funksjonene. Av programvare leveres Microsoft Windows XP Home Edition (OEM), MS Works 7.0 (OEM), Home Cinema V2 med støtte for 5,1 lyd, Nero Burning ROM Software (OEM) Nero Recode 2SE (DVD-koppiering) og CA eTrust Antivirus (90 dagers prøveversjon). Det følger også med norsk bruksanvisning og 2 års garanti. Her sitter det en trakt over prosessorkjøleribben, og inne i denne finner vi en vifte med større diameter enn det som brukes montert direkte på kjøleribben. Den kan derfor rotere langsommere og flytte like mye luft, noe som igjen gir lavere støy. I tillegg er hastigheten styrt av en temperaturføler, slik at støynivået til en hver tid blir lavest mulig. Den nye pcen bruker jeg ca 3500 kr ekstra på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Er det Prix-pc ute og går? I så fall Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Spiller du mye så er det nesten verdt det! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Kjøp CPU og Hovedkort, evt RAM og behold resten. Den nye maskinen er selvsagt bedre ,men jeg hadde venta litt tror jeg. Med mindre du mår ruste opp til Doom3 e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå