Vims Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Satt her å koste meg,surfa og brukte p2p.Plutselig kom det opp en melding fra Norton at jeg hadde fått Bloodhound.exploit på maskinen.Norton klarte ikke å slette og klarte ikke å få tillgang til filen.Så det vil si at auto-protect ikke klarte å håndtere fila på en tillfredstillende måte.Så tok jeg et manuelt søk,da klarte Norton å isolere Bloodhound.Så jeg gikk inn i loggen for å reparere eller slette filen,det gikk ikke.Tenkte jeg skulle sende en rapport til Symantec om viruset mitt,fulgte prossedyren jeg ble fortalt trykket send å vips så sente jeg viruset til Symantec å jeg er blitt virusfri.Konklusjon på det hele er at jeg ble overrasket av at Norton kun klarte å isolere viruset og ikke slettet eller reparere det,men å sende det fra seg til Symantec gikk jo greit. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 tror ikkje du har fjerna viruset fra maskinen ved å sende det til Norton. Vil tru det reiste ein kopi dit. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 tror ikkje du har fjerna viruset fra maskinen ved å sende det til Norton. Vil tru det reiste ein kopi dit. Når jeg tar et søk nå er det borte fra content.ie5 mappa. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 ok. Da er det mulig norton fiksa det likevel. Men bloodhound-er er ikkje å spøke med. Håper du fekk fiksa det. Ta ein online test. http://security.symantec.com/sscv6/default...id=ie&venid=sym Lenke til kommentar
Vims Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 ok. Da er det mulig norton fiksa det likevel. Men bloodhound-er er ikkje å spøke med. Håper du fekk fiksa det. Ta ein online test. http://security.symantec.com/sscv6/default...id=ie&venid=sym Kjører testen nå.Gir tilbakemelding når den er ferdig. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Tar sin tid dette her.Det eneste jeg merket var at jeg skulle søke på maskinen min å da begynte xp office å forbrede seg på å installere.Siden det kan virke som at jeg tok knekken på viruset ble jeg vel skåna for at den gjorde mere ugang.Hva er det egenlig Bloodhound.exploit.6 gjør.Vet jeg kan lete på google,men er litt treig i teknisk engelsk Lenke til kommentar
Vims Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Ferdig.Ingenting funnet.Løsningen var altså å sende viruset til Symantec. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Ser ut til at det er heilt ufarlig. Dersom du har oppdatert Windows skal det vere fiksa. Er ein oppdatering nederst på denne sida. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Ser ut til at det er heilt ufarlig. Dersom du har oppdatert Windows skal det vere fiksa. Er ein oppdatering nederst på denne sida. Jeg har alt av oppdateringer,så det er litt snodig at viruset kom seg inn på maskinen.Takker for oppmersomheten Ulvestad Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Viruset ligger fortsatt på pc'en din. Men i en "katantenefil", så det er helt ufarlig. Det symantec fikk var en kopi, slik at de kan forske litt mer på hvordan slette viruset osv. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Viruset ligger fortsatt på pc'en din.Men i en "katantenefil", så det er helt ufarlig. Det symantec fikk var en kopi, slik at de kan forske litt mer på hvordan slette viruset osv. Viruset er ikke i karantene mappa.Leter rundt,det Norton sier at firuset ble sendt og etter det er det helt borte.Ligger det i karantene mappa burde det jo vises. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Humms, kanskje det ble slettet da det ble sent avgårde da. Her la det seg ihvertfall i karantenemappe. Akkurat samme "viruset" som du hadde, testet nå. Ble sendt i tillegg ja. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Humms, kanskje det ble slettet da det ble sent avgårde da.Her la det seg ihvertfall i karantenemappe. Akkurat samme "viruset" som du hadde, testet nå. Ble sendt i tillegg ja. Norton klarte jo ikke å slette viruset når jeg prøvde,rart vis Norton klarte å slette når jeg skulle sende fila til Symantec. All honør til Symantec Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ta å last ned AVG 6.0 Free Editition istede, med serial som er gratis begge deler. dette kan jeg tenke meg gjør susen skjønner du. bruker alltid avg på maskina som jeg skal fjerne virus på som ikke har virusprogram fra før. funker like fint hver gang. bare installer det å ta en søk på pc`en din, hvis ikke norton finner det så er det en sjanse for at AVG finner det allikevel. angågende Norton: du er ikke kvitt viruset nei når du sendte rapport til Symantec. du klarer ikke å bli kvitt et virus ved å gjøre det sånn. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 angågende Norton: du er ikke kvitt viruset nei når du sendte rapport til Symantec. du klarer ikke å bli kvitt et virus ved å gjøre det sånn. Når viruset ikke er i content.ie5 eller karantene mappa og når ikke viruset er å se etter søk fra Symantec sin web-side og søk fra AV'et mitt.Hvor kan det være da tro? Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ja du sier noe, men du kan jo sende mail til Symantec å spørre om de har fått et visst virus i det siste Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 ja du sier noe, men du kan jo sende mail til Symantec å spørre om de har fått et visst virus i det siste Skal spørre dem om det virkelig er tilfelle at jeg sendte og ikke kopierte viruset for sending. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 gjør det. kan bli intressant å vite. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 gjør det. kan bli intressant å vite. Yupp. De fikk viruset,men de kunne ikke fortelle meg hvorfor viruset ble slettet.Det burde bare bli lagt i karantenemappa dersom Norton ikke kunne slette eller reparere viruset sa de. Konklusjon:Jeg må ha en superutgave av eksemplaret NIS2004 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ta alikevell en online virusscann http://housecall.trendmicro.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå