Gå til innhold

CPU kjøler passer ikke!?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som du må skru den på, da trenger du en bakplate som har skrufester og det har mest sannsynlig ikke det hk'et der. Det hadde ikke mitt Gigabyte K8NS, måtte få en slik plate med en kompis. Følger det med skruer på den kjøleren?

Nei, det følger ikke med skruer til kjøleren. Og det er heller ingen hull å skru i som jeg kan se. Jeg tror det er meningen at man skal feste den slik at den underste stålplaten på kjøleren kommer under et eller annet på HK, og så stramme til med de to "skruene" (eller hva man nå skal kalle de) som regulerer stålplaten. Men det virker som kjøleren er for stor eller noe.

Lenke til kommentar
http://www.scythe-usa.com/cooler/silencer64TC.htm

Easy Installation

Using two screws the cooler can be mounted quickly and easily.

Ser ikke bort ifra den ikke skal passe om du har kjøpt den til 754.

Det er vel 2 hvite plugger i 2 hull på hver side rundt cpu sockelen?.. De måtte jeg ta ut.

Ja, de pluggene er der. Prøvde å ta de ut først. Men de satt ekstremt godt, så jeg trodde de skulle være der. Men selv om jeg tar ut de proppene, det er jo ikke noen skrue til å skru ned i hullene!? De to skruene går jo oppover. Og, i manualen står det at bunnen på kjølern skal ha fysisk kontakt med CPUen, tror ikke de får kontakt hvis jeg setter (den forvokste) kjøleren oppå hullene. Hvordan nøyaktig gjorde du det?

Lenke til kommentar
Du må snu hk'et når du har det på fanget og trykke inn i midten av pluggene på undersiden av hk. Sitter kanskje litt men det er bare å trykke de inn. Så tar du en tang og dytter opp resten. Og tar av toppen. Så har du 2 skruehull, men du mangler fortsatt den metall platen til å skru fast i. Den har nemmelig skru fester.

Javel. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg skulle komme noen vei selv om jeg skulle få ut plastproppene. Det er jo som sagt ingen skruer til å skru NED, bare de to som er festet/sveiset til den nederste metalplaten på kjøleren, og går opp til selve kjøleren, slik at man skal kunne stramme til det som evt sitter imellom metallplaten og kjøleren. Så hvordan skal man da få festet saken nedi de to hullene på HK, selv med metallplaten som jeg ikke har med meier på?? :cry: Bør jeg bruke en uke eller noe på å prøve å bytte hele kjøleren? Har ikke lyst til å vente så lenge.

Lenke til kommentar

edit: Forsto ikke helt den kjølern etter illustrasjonen selv, men hvis du søker litt på google f.eks kanskje du finner en metode som viser hvordan man fester den.

Eks: Arctic Cooling 64 TC 754 mounting elns..

visst ikke så hør med netshop fortest mulig om montering. Hvis de ikke har tatt helg da... Var noe med lengre åpningstider, vet ikke jeg men..

Håper det ordner seg, sånt er surt.. Jeg vet hvordan det er.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Fant ikke noe særlig på google... :no: netshop er stengt :cry: Noen andre som har denne kjøleren? Er nesten sikker på at den smale metallbiten under skal bikkes innunder klipsene/greiene/duppedittene (i mangel på et bedre ord) og at man så skal bruke skruene som går fra den smale metallplaten på kjøleren til selve kjøleren og stramme til. Men, det fungerer ikke, den smale metalplaten er for lang, og CPUen er for høyt oppe.

EDIT: Skal jeg ta noen nærbilder av HK og kjøleren så det bli lettere og forstå?

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Har aldri montert kjøler på den type socket men jeg kan da komme med et forslag. Ser ut til at den plastikkramma som sitter rundt prosessoren skal fjernes. Den plata som sitter på kjøleren skal skrus av og settes under hovedkortet og skruene som sitter i kjøleren skal gjennom hullene som hold plastikkramma på plass. Den plastikkramma er for kjølere som ikke har gjennomgående skruer og plate på baksiden.

Som sagt så har jeg aldri montert noe sånt men det er slik jeg kunne ha tenkt en løsning ut ifra bildene.

Pass på så du ikke kortslutter noe under hovedkortet. Skyld da ikke på meg hvis det går til helvete.

Edit:

tweak.dk har en test av den. Der ser du hvordan den skal monteres.

Endret av cm630et
Lenke til kommentar

Unskyld meg, men jeg må bare være litt sarkastisk.

Er det mulig å ikke forstå at du må skru av den metallplaten som er under kjølern???

OK, sarkasme av.

Det du må gjøre er å skru ut de to store thumbscrewene i kjlern. så tar du av den underste platen, plasserer den under hket, setter kjøleren oppå og skrur skruene i gjennom hovedkortet.

Så enkelt er det faktisk :whistle:

Lykke Til! :thumbup:

Edit: BB-Code error

Endret av Jon A. Feet
Lenke til kommentar

JA, de tre siste forslagene der hørtes fornuftige ut. Skjekker om det kan stemme straks, skal bare lese litt mer på en gammel I/O shop post (den med detektiven) som jeg gravde frem. (kjøpte et 3-dkort derfra for ca. 1 år siden, masse trøbbel).

Chris88, takk for tilbudet, skal se om jeg ikke får det til nå bare først.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...