Gå til innhold

varm amd 64 prosessor

Ivarino

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop satt i sammen min nye pc med amd 64 3000+ prosessor. Når jeg starter maskinen og går inn på health status i biosen hviser den at cpu temperaturen ligger på rundt 60 grader. Jeg synes dette virker litt vel varmt når maskinen bare står i idle.

Jeg har et Gigabyte K8NS hovedkort og Zalman CNPS7000A-Alcu prosessor vifte. Og jeg lurte på om noen har erfaringer med amd 64 3000+ prosessor og hva deres prosessor temperatur er i idle.

Håper jeg kan få noen tips på om dette er normalt og om det eventuelt er noe jeg kan gjøre for og senke temperaturen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes høyt ut... Hvis du fra kald tilstand, går rett inn i bios etter å ha startet, er tempen på 60 grader nesten med en gang? eller begynner den mye lavere og går sakte men sikkert oppover?

Det sistnevnte kan være tegn på at du har dårlig luftsirkulasjon i kabinettet ditt, prøv å ta av sidelokket og se om tempen faller.

Det første kan være fordi kjøleren sitter feil og dermed ikke kjøler optimalt...

Lenke til kommentar

Sjekk at du har montert kjøleren korrekt.

Vet at MSI hadde endel problemer med temp måleren på sine A64 hovedkort, og at du måtte oppgradere bios for at måleren skulle vise riktig.

Mulig noe alá det samme vil fungere hos deg og. 60 er mye ja.

-z00l-

Lenke til kommentar

det er ikke noramlt. normalt er vel fra 40 til 50C grader når maskinen har vært på en liten stund. blir den 60C grader varm med en enneste gang du går i bios?

det kan være din bios som viser feil da, ofte er det slik nå. kjenn på kjøleribben på cpu'n virker den veldig varm? hvis den ikke gjør det, så er det nok Bios feil.

Lenke til kommentar

Når jeg starter maskinen fra kald tilstand og går rett inn i biosen begynner den på 57 grader og øker gradvis opp til 61 grader. Når jeg kjenner på cpu kjøleren føles den ikke særlig varm. Jeg er ganske sikker på at cpu kjøleren er festet riktig.

Chris88: Det ble altså fikset etter du oppdaterte bios? Hvilken bios oppdaterte du til, hvis du til har en link hadde jeg vært veldig takknemlig. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...