Gå til innhold

html/css feil layer size

Anbefalte innlegg

har et layer som skal være 80 fra høyre side og 80 fra venstre side, men av en heller merkelig grunn finner iexplorer ut at den bare skal vise den om det er no tekst, og i så fall kun der teksten står... ikke helt ut til 80 px fra kanten

poster koden her

<div id="Layer6" style="position:absolute; left:330px; top:55px; right:330px; height:160px; z-index:13; background-color: #6E6E6E; layer-background-color: #6E6E6E; border: 1px none #000000;">test</div>

feilen er altså at den ikke fyller ut hele layeret i iexplorer.. men kun så langt som det står noe.

EDIT:

funker i opera, ikke i iexplorer

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der ja. :)

Si meg, er absolutt posisjonering en nødvendighet i denne sammenhengen?

Du snakker om "80", men koden sier 330. Mulig jeg har oversett noe vitalt her. :blush:

Ser ut som DW-generert-kode dette her.

Kan også ha noe med at du har satt teksten rett i en div, som ikke er godkjent tekstcontainer, men det er bare fundering.

Uansett, UTEN absolutt posisjoering er det enkelt.

#layer6 {
 margin: 55px 80px 0 80px;
 height: 160px;
 background-color: #6E6E6E;
}

Hadde vært kjekt med en lenke til siden og kanskje, så jeg kan få se resten av elementene også. Godt mulig det er noen av dem som skaper problemer.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

har flere sånne "bokser" 80 px var en annen slik boks, men kopierte noe annet.. hehe, sorry for den.

Bruker dw ja, men det meste er da fiksa på selv etter på i en slags notisblokk

Dette ser pent ut i opera nå, men som sagt har jeg flere slike bokserboks, nr 1 blir også perfekt i iexplorer, boks nr 2, som er satt opp slik

margin: 32px 117px 0px 117px; height:74px;

burde da komme 32px under den andre, men nei da.. i iexplorer er denne rett under nr 1 :|

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Jeg trodde hvertfall at hvis man satte f.eks left verdien så måtte right verdien være auto.. men har kanskje misforstått :dontgetit:

Blei alt for komplisert for en fredagskveld.

Altså at position: absolute bare forholdt seg til en x og en y verdi..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Hehe, ok. Skal ikke tvinge deg over på flytende layouts jeg, jeg bare anbefaler det der absolutt posisjonering ikke er nødvendig.

-----------------

Det er ikke poeng i å bare omgjøre _noen_ av divene til flytende, enten alle eller ingen.

Om du nå ønsker å gå over til flytende, kan du legge ut et screenshot av hvordan siden skal se ut til slutt, så kan jeg kode, vise og forklare for deg.

Lenke til kommentar

Sådær.

Nå er det bare den nederste feltet som er dynamisk i høyde, jeg har ingen anelse om hva du skal bruke resten til. :whistle:

Stilarket finner du her, koden er i bunn og grunn veldig logisk, selv om det ble ganske mange div'er etterhvert. :blush:

Bare skyt med spørsmål om det er noe du lurer på, koden skal være enkel nok til at de aller fleste her kan hjelpe. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...