Gå til innhold

Apple Powerbook G4

Cera

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med apple powerbook? Jeg har alltid brukt pc tidligere, men var innom en apple butikk i dag og ble vel litt fristet...

I og med jeg ikke har helt peiling på apple, hvordan er prosessoren i forhold til pc (powerbookene ligger på rundt 1GHz bare??)

Har også hørt noe om studenttilbud på appleprodukter?

Viktige elementer er vel nå i dette kjøpet:

design

hvor lett og tynn den er

stabil

mulighet for spill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://barbara.no/art.php?artikkelid=9300&side=2

Står litt om Powerbook der og studenttilbudet deres.

Edit. har en 12" powerbook selv, ville aldri hatt en PC som bærbar, har jo en PC hjemme. Den er helt genial, airport funker knalt, den er ultraportabel og ser ufattelig bra ut. OSX er en drøm å bruke og det gjør at man lærer noe nytt.

Endret av viranth
Lenke til kommentar
http://barbara.no/art.php?artikkelid=9300&side=2

Står litt om Powerbook der og studenttilbudet deres.

Edit. har en 12" powerbook selv, ville aldri hatt en PC som bærbar, har jo en PC hjemme. Den er helt genial, airport funker knalt, den er ultraportabel og ser ufattelig bra ut. OSX er en drøm å bruke og det gjør at man lærer noe nytt.

Det er en iBook som det står om der...

Lenke til kommentar

Har selv en 12" powerbook og kan ikke gjøre annet enn å anbefale apples bærbare på det varmeste.

Når det gjelder fart på prosessoren, har jeg 1GHz og det holder i massevis til mitt bruk. (redigering, divx, office, etc... vanlig studentbruk). har til tider 3-4 filmer kjørende samtidig uten problemer. nå er ikke powerbookene noe monsterspillmaskin, men til sitt bruk er de uovertrufne.

Lenke til kommentar

Har også en 12" Powerbook G4 (hadde en 12" iBook G3 tidligere) og er storfornøyd. Det er bare noe ubeskrivelig med å bruke en maskin som er så responsiv, så "sleek" og har et OS som faktisk -fungerer-. :)

..og som andre nevner - ADC-rabatten er virkelig en flott ting!

Lenke til kommentar

Får kaste meg på fanboy bølgen :) Kjøpte 12" powerbook nylig (har begynt å studere) og var/er windowsbruker med lang fartstid. Har ikke angret. Aldeles nydelige maskiner. Om du ikke er avhenging av programmer som kun finnes på Win (Ikke mange) så er det ikke noe i veien for å bytte.

Lenke til kommentar

Var og snakket med en appleforhandler i dag, og han sa at egentlig batteritid ville være 4-5t, men visst en så film så var en heldig hvis en fikk sett en hel film...?

Ang. studentrabatten, har søkt litt nå og lest på den akktuelle siden. HVOR må jeg således kjøpe powerbooken for og få 20%? Får en 20% på alle appleprodukter?

Endret av Cera
Lenke til kommentar
Var og snakket med en appleforhandler i dag, og han sa at egentlig batteritid ville være 4-5t, men visst en så film så var en heldig hvis en fikk sett en hel film...?

Ang. studentrabatten, har søkt litt nå og lest på den akktuelle siden. HVOR må jeg således kjøpe powerbooken for og få 20%? Får en 20% på alle appleprodukter?

Her kan du lese om ADC studentrabatten

http://mac1.no/community/modules.php?name=...84072955dd5199d

Batterilevetiden kommer vel sikkert ann på om man spiller av DVD eller divx. Krever sikkert mere batteri når DVD'n skal spinne hele tiden. Jeg har ingen PB så jeg kan desverre ikke svare konkret på spørsmålet.

Lenke til kommentar

:whistle: Har en old school Ti PB G4 og den er konge, kjører RTCW fint, selv om det er en 677mhz CPU.

Ars har en artikkel om G4 så hvis du har lyst så kan du lese den, da forstår du hvorfor den kjører på mye lavere mzh enn x86 maskiner.

Så jeg er vel enig med alle overnfor PB er nice de. Selv om jeg ville kjøpt en 15" med 9700 64mb/128mb

Lenke til kommentar

Vil bare gjøre folk klare over at om du skal ha en iPod OG en iBook/Powerbook kan det være smart å bruke student-prisene til Apple og den 1600 NOK-tilbakebetalingstingen. Gjorde litt kjapp regning på dette og dette er hva jeg kom frem til:

apple_priser.PNG

Om noen finner noen feil ved kalkuleringene, si ifra!

NB! NB! Du får bare ADC-rabatt på vanlig iPod og rabatten på iPod-en er 10%, og den tilbakebetalingstingen gjelder bare ved vanlig iPod også.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Noen som har benyttet seg av ADC tilbudet, og vet om der kommer gebyrer/frakt/toll i tillegg på prisen?

Leita etter 10% studentrabatt på en norsk eple-side (husker ikke hvilken nå), men fant bare 5%...

Lurer også på om noen her vet om 12" pc'er med 'dual view' (er det ikke det det heter?) - som kan kobles til en skjerm med høyere oppløsning.

Stemmer det at ibook er mer solid/mobil enn powerbook? Stod det på en eple-side...

Lenke til kommentar
Noen som har benyttet seg av ADC tilbudet, og vet om der kommer gebyrer/frakt/toll i tillegg på prisen?

Leita etter 10% studentrabatt på en norsk eple-side (husker ikke hvilken nå), men fant bare 5%...

Lurer også på om noen her vet om 12" pc'er med 'dual view' (er det ikke det det heter?) - som kan kobles til en skjerm med høyere oppløsning.

Stemmer det at ibook er mer solid/mobil enn powerbook? Stod det på en eple-side...

Du betaler for innmelding i ADC, og de greiene du kjøper. Rabatten er 20% på maskinen, og alt annet kan det enten være like stor rabatt på, eller mindre, eller ingen i det hele tatt.

Ingen kostnader utover dette.

Officeline har noen prosent studentrabatt. Apple store for utdanning (som nå finnes på norsk) har også gode tilbud, kanskje spesielt nyttig for ekstrautstyr og programvare.

Alle disse maskinene kan kobles opp mot ekstern skjerm. Med forbehold om at dette kan ha forandret seg: Ibookene støtter i utgangspunktet bare speiling (samme innhold på begge skjermer), ikke utvidet skrivebord (forskjellig innhold på de to skjermene). Dette er det imidlertid en fiks for, men det kan som sagt være unødvendig på de nye versjonene.

MVH Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...