Gå til innhold

Hvilken Linux-versjon og hvilke patcher?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øyeblikket kjører jeg 2.6.5 med gentoo patchset, har ikke giddet å oppgradere ennå, men skal ta en skikkelig refresh av systemet så snart jeg gidder.

Serveren min kjører også 2.6.5, mens de to siste pcene jeg installerte linux på kjører 2.6.7.

zyp@zyp zyp $ uname -r
2.6.5-gentoo-r1

Lenke til kommentar

Kjører Debian Woody på server, og jeg gidder ikke legge inn backports for å få til 2.6.*. Mindre arbeid å holde seg til 2.4-serien fram til 2.6 legger seg på samme utviklingstempo som 2.4. Siden Andrew og Linus føler at arbeidet går raskest framover når de samarbeider skal det nok skje kraftige forandringer før 2.7 blir forket. Få releaser betyr mindre vedlikehold. :)

Lenke til kommentar

Supermount har (heldigvis) aldri vært del av linux.

Vanilla 2.6.8.1 har forøvrig to problemer relatert til cd-brenning. Det ene er at bare root har rettigheter til å utføre brenne operasjoner. Det andre, noe større, problemet er en stor minnelekasje som forekommer når du brenner audio-cder.

Lenke til kommentar
Supermount har (heldigvis) aldri vært del av linux.

Det var iallfall med i linux 2.6.7-ck1 under "pseudo filesystems". Jeg trenger iallfall supermount til win32-programmer som spenner seg over flere CD'er. DA hjelper det lite å prøve å avmontere for å så få feilmelding om at enheten er opptatt.... Dessuten så er det veldig behagelig å slippe å montere/avmontere cd'er :yes:

Men er ikke supermount en mandrake-innovasjon?

Lenke til kommentar

Con Kolivas har valgt å legge ved supermount-ng i "patchsetet" sitt.

Supermount skal heller ikke tillate at du kan ta ut en cd hvis du normalt sett ikke skulle ha lov til å avmontere pga at enheten er opptatt. Om du ikke finner en passende supermount patch, kan du prøve submount. Hverken supermount eller submount tar seg av "stateless" montering på den "riktige" måten i følge kernel utviklere. Om du vil gjøre ting helt riktig kan du prøve en kombinasjon av dbus, hal og enten gnome volume-manager eller ivman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...