Gå til innhold

100% harddisk-bruk når jeg går inn i mappe med filer

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med mappen min med filmer i Windows XP. Med det samme jeg åpner denne, begynner harddisken å arbeide noe helt vanvittig, alt annet står nesten stille, og det fortsetter PC'en med helt til jeg skrur av og på igjen eller logger av og på igjen.

Min første tanke var at dette var samme problemet som det at explorer.exe tar 100% av CPU-kraften når du klikker på en .avi-fil, så jeg fikset det i registeret, men det skjer jo akkurat det samme enda!

Er det noen som har en god ide om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

borre skrev (2002-05-02 15:07):

Begynner å bli lei av å svare på dette... antar du har oppdaget søkefunksjonen i forumet?

Får håpe FAQ'en kommer på plass snart :smile:

Uansett, gå hit og følg oppskriften;

Nå vet jeg ikke om du har lært å lese ( :wink: ), men hvis du leser innlegget mitt en gang til, så ser du:

Quote:

Min første tanke var at dette var samme problemet som det at explorer.exe tar 100% av CPU-kraften når du klikker på en .avi-fil, så jeg fikset det i registeret, men det skjer jo akkurat det samme enda!

Er det noen som har en god ide om hva som er galt?

Så, som du kanskje ser, så har jeg prøvd dette, men det hjelper ikke. Du har kanskje også et annet svar? :wink:

Lenke til kommentar

Dobbeltsjekk om det verdien er SLETTET.

Jeg har hjulpet 2 andre med samme problem og begge de hadde missforstått TweakXP (lest den for fort ?) og limt inn den verdien som står forklart på TweakXP. (som TweakXP sier vi skal SLETTE).

Lenke til kommentar

Quote:

TBJ skrev (2002-05-02 15:47):

Dobbeltsjekk om det verdien er SLETTET.

Jeg har hjulpet 2 andre med samme problem og begge de hadde missforstått TweakXP (lest den for fort ?) og limt inn den verdien som står forklart på TweakXP. (som TweakXP sier vi skal SLETTE).

Ja, jeg er sikker på at den er slettet, men mappen er jo der enda? Skal jeg slette den også? Utfra tweakxp.com skal jeg jo ikke det?

Lenke til kommentar

Naar man gaar inn i en mappe med filmer, bilder eller lydklipp i XP vil XP indeksere alle filene. Dette vil si lengden paa filmklipp og lydklipp, stoerellse paa bilder og filmer (dimensjoner) og saa videre. Derfor vil diskaktiviteten sprette i vaeret naar du gaar inn i en mappe med mange filmer

Lenke til kommentar

HAdde tilsvarende problem, og dat var det partisjons tabellen som var råtten, Selv om Partition Maagic ikke fant no feil. Tok å sletta alle partisjoner på disken å lage nye. og etter det har alt funka fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...