Gå til innhold

19" skjerm: for stort for deathmatcher?

Anbefalte innlegg

ok, noen vil sikkert fnyse foraktfullt av en slik påstand, og hevde at den er meningsløs i utgangspunktet. Dere behøver ikke svare :smile:

For noen dager siden så fikk jeg låne med meg hjem en fin 19", men bare for et par dager. Jeg syntes at skjermen virket rett og slett for stor for å henge med i svingene i DM`er, fordi det krevde en større grad av hodebevegelser enn tidligere. Hva mener dere som (er så heldige som) har 19"? Er det noe man blir vant til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...

Jeg fikk en 21" for vel 1 års tid siden, og bare rå-digger den når det gjelder death-matcher.

Aldri hatt problem med verken hodepine eller deathmatcher :smile: Faktisk syns jeg at det er lettere å spille på den enn mindre skjermer, siden jeg ser crosshairet og fienden bedre...

Når det gjelder hodepinen... jeg er ikke god når det kommer til hardware, men kan det hende at du har feil innstilt refresh?

(Jeg jobber ca. 12 timer om dagen foran skjermen... og er aldri plaget av hodepine fra den..)

Lenke til kommentar

Det er en tilvenningsperiode som med alt annet. Jeg pleide å ha en 17", bytta til en 21", og syntes det ble litt for voldsomt i spill, og spilte mye dårligere. Etter en ukes tid derimot, var det som om jeg alltid hadde hatt den store skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei...

har nå en Targa drittskjerm.. 17".. max 75hz (1024x768x32).. sånn 2500 kr greie....

etter sommern vurderer jeg ny skjerm...

foreløpig ligger valget på 21" eizo toppmodell til 12.000.. den klarer 105 hz i 1024x768x32.. noen som vet hva slags ytelsesøkningforbedringer jeg kommer til å forvente meg? Nå er jeg litt plaget med vondt i aua (sitter ca 7 timer til dagen, 40 cm fra skjermen), kan dette skyldes lav refresh rate?

I tilfellet, hva annet?

Beret

Lenke til kommentar

er nok lav refresh rate ja...jeg fikla litt med nvidia's refresh rate fix for win2000, og så ble alt satt til 60hz, jeg fikk utrolig vondt i hodet etter bare noen minutter..jeg slutta å bruke PC'en i to dager, fordi jeg trodde jeg trengte å komme meg ut mer og få frisk luft(ikke at det er feil da:)). Men etter at refresh raten var fix'a så var alt bra igjen..

så er det dette med stråling da..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 01:42, MrLee skrev:

er nok lav refresh rate ja...jeg fikla litt med nvidia's refresh rate fix for win2000, og så ble alt satt til 60hz, jeg fikk utrolig vondt i hodet etter bare noen minutter..jeg slutta å bruke PC'en i to dager, fordi jeg trodde jeg trengte å komme meg ut mer og få frisk luft(ikke at det er feil da:)). Men etter at refresh raten var fix'a så var alt bra igjen..

så er det dette med stråling da..

Man blir fin og brun i kjakane av all strålinga. Like farlig å sitte ute og sole ute om ikke farligere. Vinduet kan man ha oppe og så mye som jeg runker så trenger jeg ikke å trene sånn ellers ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...